صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

باقری: ایران شریک قابل اتکای کشور‌های آفریقایی است

۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۷۰۳۵
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت که ایران شریک قابل اتکای کشور‌های آفریقایی برای برقراری امنیت پایدار و توسعه پیوسته است.

خبرگزاری میزان - علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه سفر خود به داکار، پایتخت سنگال با ماجور فال، وزیر امور خارجه سنگال دیدار و رایزنی کرد.

معاون وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به برگزاری نهمین نشست مجمع صلح و امنیت در آفریقا، اظهار کرد: هوشمندی ملت‌ها و هوشیاری دولت‌های آفریقایی اجازه نخواهد داد تا غربی‌های استعمارگر با پوشش توسعه به غارت خود از آفریقا ادامه دهند.

باقری با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در پایداری امنیت درون‌زای منطقه‌ای، تصریح کرد: ریشه اصلی ناامنی‌ها در مناطق مختلف آفریقا و سرچشمه تولید و ترویج تروریسم در آفریقا به غربی‌های استعمارگر برمی‌گردد.

وی ضمن تاکید بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعامل حداکثری با کشور‌های آفریقایی، بیان کرد: ایران شریک قابل اتکای کشور‌های آفریقایی برای برقراری امنیت پایدار و توسعه پیوسته است.

باقری درباره همکاری‌های ایران و سنگال در عرصه بین‌المللی، تصریح کرد: مسئولیت سنگال در سازمان ملل به‌عنوان رئیس کمیته دائمی حمایت از احقاق حقوق مشروع فلسطین، بستر مناسبی برای بسیج ظرفیت‌های کشور‌های مستقل از جمله کشور‌های اسلامی برای استیفای حقوق مردم فلسطین است.

وزیر خارجه سنگال نیز ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست، گفت: ۲ کشور همواره دارای روابط مناسبی بوده‌اند.

وی با ابراز رضایت از روند همکاری‌های اقتصادی میان ایران و سنگال، اظهار کرد: براساس تقویم همکاری‌های دوجانبه به‌زودی پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور در داکار برگزار خواهد شد.

ماجور فال، با اشاره به ریاست سنگال بر کمیته استیفای حقوق فلسطین در سازمان ملل، گفت: مواضع داکار با تهران در موضوع فلسطین مشترک است و ما خواستار قطع فوری جنایت‌های اسرائیل در غزه هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *