صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مسیر ۲۰ کیلومتری متروی پرند

۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۷۴۷۰۲۷
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی را درباره متروی پرونده ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ محسن هرمزی با اعلام اینکه مطالعات متروی پرند، ۱۸ سال پیش و عملیات اجرایی آن، ۱۲ سال قبل آغاز شد و بیش از یک دهه است که مردم پرند چشم‌انتظار بهره‌برداری از متروی پرند هستند، گفت: این پروژه، فراز و فرود‌های زیادی داشته و مدیریت آن، ابتدا در دست دولت بوده و سپس به شهرداری تهران و شرکت مترو سپرده شده است.

وی با تأکید بر اینکه تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، برای ساخت متروی پرند، پیگیری جدی در دولت‌های قبلی انجام نشده بود، اما با همت این دولت، عملیات اجرایی پروژه که تا فرودگاه امام (ره) رسیده بود به سرانجام رسید، افزود: در این راستا، حد فاصل فرودگاه امام (ره) تا شهر پرند به طول ۲۰ کیلومتر را به بهره‌برداری رساندیم.

 پروژه متروی پرند در آستانه تعطیلی بود

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، علاوه بر اختصاص ردیف بودجه سالانه، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر‌های جدید به کمک پروژه آمدند و سال گذشته، ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع غیر نقد به آن اختصاص دادند، اظهار کرد: گره مالی متروی پرند با همراهی و کمک مؤثر رئیس جمهوری و پس از دستور ایشان در بازدید سال گذشته از این پروژه با تزریق بودجه باز شد.

هرمزی با بیان اینکه به این ترتیب، عملیات اجرایی پروژه سرعت بیشتری گرفت و موضوعات مختلف آن تعیین تکلیف شدند در صورتی که اگر تخصیص اعتبار اتفاق نمی‌افتاد، کل پروژه در آستانه تعطیلی بود، تصریح کرد: در یک سال گذشته، پروژه حتی پیمانکار هم نداشت چرا که مدت قرارداد آن تمام شده بود که قرارداد آن را به‌روز کردیم.

وی با اعلام اینکه برای تکمیل این پروژه، ۱۳۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تهران هزینه شده و مقادیری منابع غیر نقد هم پیمانکار آورد و تا به امروز، مجموعاً حدود دو هزار میلیارد تومان برای این مسیر ۲۰ کیلومتری هزینه شده است، تأکید کرد: اگرچه تأمین منابع مالی این پروژه بر عهده دولت بوده، اما مدیریت شهری هم در کنار دولت قرار گرفت و از محل منابع مالی خودش برای این پروژه هزینه کرد.

آغاز بهره‌برداری متروی پرند با دو رام قطار

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر، ریل‌گذاری دو خط رفت و برگشت متروی پرند انجام شده و وضعیت ایستگاه و تجهیزات آن با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، تقریباً تمام شده و آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: مشکل تأمین برق پایدار متروی پرند با کمک پیمانکار پروژه (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء) موقتاً حل شده و نواقص موجود را به مرور تکمیل خواهیم کرد.

هرمزی با بیان اینکه برای افتتاح متروی پرند، تجهیزات و عملیات عمرانی را به حد قابل قبولی رساندیم تا بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد:، چون قرار است در آغاز بهره‌برداری متروی پرند به دلیل کمبود واگن با دو رام قطار و سرفاصله ۷۰ دقیقه، این مسیر را افتتاح کنیم و فعلاً نیازی به راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ نداریم، اما به تدریج با اضافه کردن قطارها، سیستم مذکور را نیز کامل می‌کنیم.

وی در خاتمه با اعلام اینکه در حوزه واگن مترو، عقب‌ماندگی زیادی داریم و دولت و مدیریت شهری پیشین در این زمینه اقدامی انجام ندادند، اما دولت سیزدهم، پایِ کار آمد و توانستیم قرارداد تأمین ۷۹۱ دستگاه واگن را با چینی‌ها نهایی کنیم که به مرور وارد کشور خواهند شد، خاطرنشان کرد: امروز شاهد همکاری حداکثری فی‌مابین مدیریت شهری و دولت هستیم که نتیجه این هم‌افزایی را در به ثمر رساندن پروژه مهم و کلان متروی پرند شاهد هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *