صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادگاه‌های کیفری و واحد‌های اجرای احکام کیفری در مرکز استان گلستان متمرکز می‌شوند

۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۶۷۲۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حداکثر تا یک ماه آینده همه واحد‌های اجرای احکام کیفری در ساختمان دادگستری گرگان در مرکز استان، متمرکز می‌شود.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در مراسم تجلیل از قضات دادسرای گرگان اظهار کرد: هم اکنون دادگاه‌های کیفری یک استان و کیفری ۲ گرگان در دادگستری مرکز استان قرار دارند و از طرفی واحد‌های اجرای احکام کیفری هم در دادسرای گرگان واقع در میدان شهید قندهاری مستقر هستند که این موضوع، رفت و آمد مردم و ارسال پرونده‌های کیفری بین دو ساختمان را با معضل جدی مواجه کرده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: شلوغی دادسرای گرگان و جابجایی پرونده‌ها بین ساختمان دادگستری و دادسرای گرگان هم از علل ایجاد این تمرکز است.

وی بیان کرد: حداکثر تا یک ماه آینده همه واحد‌های اجرای احکام کیفری در ساختمان دادگستری گرگان در مرکز شهر، متمرکز می‌شود.

آسیابی ادامه داد: برای رفاه حال مردم، یک شعبه از دادگاه کیفری ۲ هم در ساختمان دادسرای گرگان مستقر می‌شود تا برای مردم برای اقدامات قضایی مانند اعتراض به قرار‌های بازداشت موقت، مجبور به طی مسیر و رفتن به مرکز شهر نباشند و راحت‌تر پیگیر اقدامات قضایی خود باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه گفت: با پیگیری دادستان مرکز استان به زودی مجتمع شوق زندگی به منظور اقدامات حمایتی و قضایی از زنان و کودکان و با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، آغاز به کار می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی دادستان مرکز استان و مجموعه قضات این دادسرا گفت: با تلاش جهادی دادستان‌های استان، موجودی همه شعب دادسرا‌های استان به حد متعارف رسیده است.

آسیابی افزود: نبود شعب نامتعارف به این معناست که معطلی و ماندگاری طولانی پرونده‌ها در شعب دادسرا‌ها به ویژه مرکز استان وجود ندارد و سرعت رسیدگی‌ها بیشتر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: معاونان جوان دادستان مرکز استان در بخش‌های حقوق عامه، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و زمین خواری در این مدت خوب عمل کرده و نشان دادند بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب باید به جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی، بیشتر اعتماد کنیم.

وی خطاب به قضات جوان دادسرای مرکز استان از آنان خواست: در عمل قاطع باشند و در کردار درست عمل کنند و با عمل به قانون برای تحقق عدالت و خدمت به مردم بیشتر تلاش کنند.

در نشست امروز از ۱۶ نفر از قضات جوان دادسرای گرگان که عملکرد خوبی در رسیدگی به پرونده‌ها و پاسخگویی به مردم داشتند، تجلیل شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *