صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دلیل اعمال محدودیت‌های ترافیکی توسط پلیس راهور؛ حضور پلیس باعث ایجاد ترافیک می‌شود؟

۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۴۶۳۸۶
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ۴ جریان ترافیکی همزمان به زیر پل آفریقا می‌رسند که باید جهت عدم تداخل بار ترافیکی مدیریت شود افزود: اجرای طرح‌های مقطعی از بار ترافیکی دیگر معابر می‌کاهد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد رازقی گفت: برخی می‌گویند که چرا جایی که پلیس هست ترافیک است، ولی درست این مساله دقیقه برعکس می‌باشد و باید بگوییم هر کجا که ترافیک باشد پلیس هم در آنجا حضور دارد و مشغول روان سازی ترافیک می‌شود.

وی افزود: وقتی رانندگان ترافیک را می‌بینند وخود آن‌ها در ترافیک بوده اند و به مقطعی می‌رسند که پلیس راه می‌بینند فکر می‌کنند که علت این ترافیک پلیس می‌باشد، ولی واقعیت امر این است که شاید پلیس برای رسیدگی به تصادفی که بار ترافیکی را عقب انداخته در آن محل حضور دارد و یا خرابی به وقوع پیوسته و یا اینکه پلیس در آن محل طرح‌های ترافیکی را اجرا می‌کند.

سرهنگ رازقی بیان داشت: پلیس ناگزیر می‌شود در برخی مقاطع انحراف ترافیک و یا طرح ترافیک اجرا نماید. با توجه به اینکه پلیس ترافیک عموم سطح شهر را می‌نگرد و محل و معبر خاصی را مد نظر ندارد مجبور می‌شود بخاطر وجود شرایط خاص برخی معابر و ترافیکی که بوجود می‌آید طرح‌های ترافیکی مقطعی را در این معابر اجرا تا ترافیک را مدیریت کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: به عنوان مثال در بزرگراه صدر - مدرس که تقاضای سفر از شمال به جنوب مدرس به سمت شرق صدر وجنوب به شمال مدرس به سمت صدر شرق زیاد می‌باشد و این شرایط در بعد از ظهر‌ها و از ساعت ۱۶ به بعد تشدید می‌شود و در این مقطاع در دو مسیر باعث تداخل ترافیکی صورت می‌گیرد باعث عقب افتادن بار ترافیکی می‌شود که همکاران بنده در بعداز ظهر‌ها، مسیر جنوب به شرق را در مقاطع مختلف اعمال محدودیت کرده و این مسیر را نگه می‌دارند تا مسیر شمال به شرق گردش داشته و بار ترافیکی آن راحت‌تر تخلیه شود.

وی گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد بار شمال به جنوب پس می‌زند و ترافیک به جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)، جنوب به شمال خیابان آفریقا و خود بزرگراه چمران در مسیر غرب به شرق قبل از پل پارک وی رسیده و این مسیر‌ها را درگیر خود می‌کند و این مساله بار‌ها و بار‌ها تکرار و تجربه شده است.

سرهنگ رازقی افزود: نمونه دیگر آن پل‌های فجر است که خیلی از مردم که در قسمت شرقی تهران زندگی می‌کنند این وضعیت را دیده اند. به‌دلیل ایرادی که در ساخت پل‌های فجر بوده ورودی از آفریقا و شمال به جنوب و جنوب به شمال مدرس و خود بزرگراه همت به زیر پل آفرقا می‌رسد که معبر باریکی است و اگر جریان ترافیکی از هر ۴ قسمت با هم به زیر پل آفرقا برسند قطعا بار ترافیک پس می‌زند و میدان هفت تیر در مسیر جنوب به شمال، و شمال به جنوب، و جنوب به شمال آفریقا و میدان آرژانتین و دیگر معابر فرعی را درگیر خواهد کرد و پلیس ناگزیر است که بزرگراه همت را در مقطع پل‌های فجر نگه داشته و بیشتر سهم عبور را به آفریقا، شمال به جنوب و جنوب به شمال مدرس بدهد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ: دیگر معبری که پلیس نسبت به اعمال محدودیت جهت روان سازی ترافیک انجام می‌دهد ستاری-حکیم است که بخاطر وجود یک مجتمع تجاری که جذب سفر زیادی هم دارد در بعد از ظهر‌ها مجبور می‌شویم بخشی از بزرگراه را انحراف ترافیکی بدهیم و اگر این کار را انجام ندهیم بدلیل استقبال زیاد باعث ایجاد ترافیک زیاد‌تر از چیزی که هست می‌گردد و مردم خیلی زیاد‌تر در ترافیک باقی می‌مانند.

وی گفت: با توجه به ایراداتی که می‌باشد پلیس ناگزیر به اعمال محدودیت‌های مقطعی جهت روان سازی ترافیک و عدم پس زدگی جریان‌های ترافیکی به دیگر معابر اصلی و فرعی شهر تهران می‌باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *