صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روایتی از یک مقاومت ۴۷ روزه؛ افزایش محبوبیت گروه‎های فلسطینی

۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۶۲۴۲
کارشناسان می‌گویند که آتش‌بس چهار روزه‌ای که از روز جمعه آغاز شد حاکی از دست برتر مقاومت فلسطین و اجبار رژیم صهیونیستی به قبول آن بوده است.

خبرگزاری میزان - طرفین جنگ غزه پس از شش هفته درگیری سرانجام اواخر هفته قبل با آتش‌بس چهار روزه موافقت کردند.

حماس با آزادی ۵۰ زن و کودک شهرک‌نشین بازداشت شده موافقت کرده است. به‌عنوان بخشی از این توافق، رژیم صهیونیستی هم با آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی موافقت کرد.

در همین حال، برخی کارشناسان عنوان می‌کنند که تحولات میدانی جنگ غزه نتانیاهو و کابینه او را در نهایت مجبور به موافقت با آتش‌بس موقت کرد.

این در حالی است که کابینه این رژیم اعلام کرده بود که تا زمان آنچه «از بین بردن حماس» خوانده بود، به آتش‌بس تن نخواهد داد. اما در نهایت این اتفاق افتاد و آتش‌بس اجرا شد.

براساس آمار‌های تا پیش از آغاز عملیات طوفان القصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، حدود ۵ هزار و ۲۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بودند. از آن زمان تاکنون، نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان یورش‌های روزانه به کرانه باختری و دست‌کم ۳ هزار فلسطینی دیگر را بازداشت کرده‌اند.

به گفته گروه‌های حقوقی و نظارتی، دست‌کم ۱۴۵ نفر از فلسطینی‌هایی که طی این مدت بازداشت شده‌اند کودک و ۹۵ نفر زن هستند؛ همچنین دست‌کم ۳۷ خبرنگار در بین آنها هستند.

پیروزی برای مقاومت

«النشره» در گزارشی به نقل از «اسرائیل زیف»، از افسر‌های ارشد ذخیره ارتش صهیونیستی، گفت: به نظر من اگر حماس در وقت کنونی در توقف جنگ موفق شود، پیروز خواهد بود.

این افسر ارشد صهیونیست با اشاره به اینکه مقاومت همچنان قوی و منسجم است، اذعان کرد که مقاومت همچنان بیشتر شهرک‌نشینان بازداشت شده را در اختیار دارد و به یک پیروزی رسیده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در تایید پیروزی مقاومت فلسطین، اعلام کرد که حماس همچنان قدرتمند بوده و بر نوار غزه تسلط دارد. 

این کانال اذعان کرد که اگر آتش‌بس فعلی ادامه یابد، این حماس خواهد بود که پیروز می‌شود.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین، گزارش داد: کسانی که از نابودی حماس صحبت می‌کردند باید امروز را ببینند؛ چراکه این جنبش ثابت کرد همچنان قدرتمند است.

این رسانه عبری‎زبان، می‎گوید: گردان‌های القسام موفق به تحمیل آتش‌بس در نوار غزه شد. القسام راه اسیر کردن در زمان و مکان مشخص را می‌داند.

افزایش محبوبیت حماس

تا پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی، مقاومت از پایگاه قوی در بین مردم فلسطین برخوردار بود.

با این حال، کارشناسان عنوان می‌کنند که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و به‌ویژه در حال حاضر که مقاومت در برابر صهیونیست‌ها به آزادی اسرای فلسطینی منجر شده، محبوبیت حماس و مقاومت نیز افزایش یافته است.

در همین رابطه، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به افزایش محبوبیت حماس در نتیجه جنگ غزه و عملیات آن علیه این رژیم اذعان کرده است.

کانال ۱۲، گفت: اهالی نوار غزه در پاسخ به سوالی درباره محبوبیت جنبش حماس بعد از جنگ، همگی حمایت خود را از این جنبش و فرماندهانش اعلام کردند.

مرکز تحقیقات و توسعه «اوراد» هم نظرسنجی را در کرانه باختری و نوار غزه درباره جنگ فعلی انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که جنگ غزه به افزایش محبوبیت حماس منجر شده‌ است.

نتایج این نظرسنجی نشانی می‌دهد که در نتیجه جنگ، حمایت از مقاومت علاوه بر نوار غزه در کرانه باختری در سطح بالایی قرار دارد.

براین اساس، ۹۰ درصد اعلام کرده‌اند حامی مقاومت فلسطین هستند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *