صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر راه و شهرسازی: فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی می‌شود

۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۶۲۰۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام (ره) بزرگترین طرح توسعه‌ای پس از انقلاب است، که فاز یک طرح توسعه آن اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و احداث فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز با سرمایه گذاری ۲.۵ میلیارد یورویی آغاز شد، تصریح کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح روز شنبه چهارم آذرماه، مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که این وزارتخانه پیشران پیشرفت کشور است و نقش متفاوتی برای پیشبرد حرکت پیشرفت ملت ایران دارد. 

وی افزود: در این روز‌ها هر سفری به شمال، جنوب و شرق و غرب انجام می‌شود و هر میهمانی که وارد ایران می‌شود از ظرفیت بزرگ ترانزیتی و کریدوری ایرانی صحبت می‌کند. 

بذرپاش با اشاره به تعریف کلان پروژه ایران راه «در ابتدای حضور در وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: ما بسته توسعه زیرساخت‌ها در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری را تعریف کردیم که در بخش نرم افزاری باید مواردی مانند توسعه ترانزیت یکسره، بارنامه یکسره و هر آنچه موجب تسهیل عبور و مرور در همه شقوق در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با اشاره به بسته توسعه سخت افزاری گفت: احداث فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که عملیات عمرانی آن امروز آغاز شد در راستای همان کلان پروژه است و اگر سرعت کم است به خاطر کمبود منابع است دولت با کمک مجلس پیگیر رفع موانع است.

بذرپاش از برنامه کاهش محدودیت‌های پروازی خبر داد و گفت: این برنامه پیام امنیت و آرامش را به سرمایه گذاران و مسافران مخابره می‌کند. 

وزیر راه و شهرسازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) را بزرگترین پروژه هوایی بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه در کریدور شمال-جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی‌ها نشویم خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب، شرق و غرب، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت. 

وی افزود: در کنار زیرساخت‌ها، تمام ظرفیت‌های دانش بنیان را به کار گرفته‌ایم و با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط کشور خطوط ریلی در کشور مستقر است، باید از این ظرفیت‌ها چه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: از همه شرکت‌های هواپیمایی دعوت می‌کنیم از فرودگاه امام و منطقه آزاد آن که کلان پروژه ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه گذاری بیش از ۲٫۵ میلیارد یورو که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده است حضور یابند و از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده بهینه کنند. 

بذرپاش با اشاره به ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: ظرفیت ترمینال فاز یک ۶ میلیون مسافر است و به ظرفیت تردد سالانه به ۱۰ میلیون مسافر تا سال آینده خواهد رسید. همچنین ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون مسافر روزبه روز در حال توسعه است و شاهد خدمات رسانی آن به زوار عتبات عالیات بوده‌ایم که تا پایان سال آینده به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد و فاز دوم شهر فرودگاهی که تکمیل شود ظرفیت جابه‌جایی مسافر به ۵۰ میلیون مسافر می‌رسد. 

وی یادآور شد: رئیس جمهور از روز اول شروع خدمتم در وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی را در دستور کار قرار داد و در این مسیر از حمایت‌های مجلس با احکام بی‌بدیل در برنامه هفتم توسعه، از شرکت هاکان انرژی چین به عنوان شریک شرکت شهر فرودگاهی امام در این پروژه و قرارگاه خاتم الانبیاء صمیمانه تشکر می‌کنم. 

بذرپاش با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام بزرگترین طرح توسعه‌ای پس از انقلاب است، گفت: فاز یک طرح توسعه شهر فرودگاهی امام اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که نیازمند سرمایه ۵۰۰ میلیون یورویی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *