صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جنگ خاموش رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴:۲۸
کد خبر: ۴۷۴۵۱۲۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در پی آغاز جنگ علیه غزه، جنگ خاموش خود علیه اسرای فلسطینی را تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز دور جدید جنگ علیه نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) با اجرای کارزار‌های بازداشت گسترده و سرکوب اسرای فلسطینی، جنگی خاموش را در زندان‌های خود علیه این افراد آغاز کرده است.

از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تا ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) شش اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون ۲ هزار و ۸۵۰ فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کرده است؛ پیش از این تاریخ، ۵ هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس بودند.

شمار شهدای اسیر فلسطینی به ۶ نفر رسید

سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی به‎تازگی اعلام کرد که «ثائر ابوعصب»، اسیر ۳۸ ساله فلسطینی در زندان صحرایی «النقب» به شهادت رسید.

براساس بیانیه مذکور، این اسیر شهید که از ماه می سال ۲۰۰۵ در حبس به سر می‌برد، از اهالی کرانه باختری بود؛ براساس اعلام مقام‌های فلسطینی، «ابوعصب» به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود.

سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزئیات، مدعی شد که شرایط این حادثه بررسی می‌شود.

باشگاه اسرای فلسطینی نیز با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تایید و اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به شش نفر رسیده است.

 

 

مقام‌های فلسطینی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی در حال انجام عملیات ترور سیستماتیک و از پیش برنامه‌ریزی شده علیه اسرای فلسطینی است.

مراکز فعال در زمینه حقوق اسرای فلسطینی پیشتر با انتشار بیانیه‌هایی از جنایت‌های سیستماتیک علیه اسرای فلسطینی و خانواده‌های آن‌ها در چارچوب نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی خبر داده و خواستار کمک برای متوقف کردن این روند شده بودند.

«احمد محمد مرعی» ۳۳ ساله، «احمد زقول» ۳۲ ساله، «عمر دراغمه» ۵۸ ساله و «عرفات حمدان» ۲۵ ساله دیگر اسرای فلسطینی شهید هستند.

شمار شهدای اسیر فلسطینی همچنان در حال افزایش

شهادت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به اذعان کارشناسان و فعالان حقوق بشری نتیجه «قتل‌های از پیش برنامه‌ریزی شده» هستند.

آن‌ها تاکید کردند که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی قربانی ترور‌های برنامه‌ریزی شده می‌شوند و رژیم صهیونیستی از ارائه اطلاعات کافی درباره شرایط منجر به وقوع شهادت آن‌ها نیز خودداری می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۲۴۳ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند؛ پیکر ۱۷ نفر از این شهدا همچنان در اختیار رژیم صهیونیستی است.

تشدید فشارها علیه اسرای فلسطینی

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال جاری جنگی خاموش را علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های خود آغاز کرده است.

این رژیم از زمان آغاز دور جدید حملات به غزه، اسرای فلسطینی را تحت یک رویکرد سیستماتیک سوءرفتار قرار داده است؛ این رویکرد در مراحل مختلف دستگیری فلسطینی‌ها و گذراندن دوران حبس به‌وضوح مشاهده می‌شود.

نظامیان صهیونیست در چارچوب رویکرد سوءرفتار، با اجرای کارزار گسترده بازداشت، فلسطینی‌های کرانه باختری را در مقابل چشمان خانواده‌هایشان با خشونت مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند و دستگیر می‌کنند؛ متعاقبا آن‌ها را با نقض حقوقشان به زندان‌های منتقل می‌کنند؛ در ادامه نیز آن‌ها را از ملاقات با خانواده، وکلا و نمایندگان صلیب سرخ منع می‌کنند.

 

 

براساس گزارش‌های موجود، رژیم صهیونیستی از آغاز دور جدید تجاوز به غزه، اسرای فلسطینی را مورد شکنجه‌های جسمی و کلامی و محرومیت از دسترسی به نیاز‌های اولیه قرار داده است.

رئیس جامعه اسرای فلسطینی در کرانه باختری، می‌گوید: از آغاز تجاوزات وحشیانه به غزه، عملیات گسترده و فشرده بازداشت‌ها توسط اسرائیل در حال انجام است؛ ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون هر شب با سلاح و سگ به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش برده و با انفجار در‌های منازل فلسطینی‌ها، آن‌ها را دستگیر می‌کند.

به گفته وی، اعضای خانواده اسرای فلسطینی نیز در این روند مورد حمله قرار می‌گیرند که این نشان‌دهنده روند انتقام‌جویی بی‌سابقه‌ای است.

رژیم صهیونیستی صلیب سرخ را نیز نادیده می‌گیرد

رژیم صهیونیستی برای پنهان کردن جنایت‌های خود علیه اسرای فلسطینی، صلیب سرخ را نیز نادیده می‌گیرد و در همین چارچوب همه ارتباط‌های این سازمان بین‌المللی با نهاد‌های صهیونیستی را قطع کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی برای اطلاع از شرایط اسرای فلسطینی را نادیده گرفته و به آن‌ها پاسخی نمی‌دهد.

این در حالی است که صلیب سرخ بین‌المللی نهاد مجاز برای نظارت بر شرایط اسیران جنگی و اطمینان از پایبندی کشور‌های اشغالگر به استاندارد‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی است که حفاظت از اسیران در زمان جنگ را تضمین می‌کند.

این قانون اجرای قوانین بین‌المللی را تضمین می‌کند که حمایت از حقوق بشر اسرا را تصریح و شکنجه یا تحقیر آن‌ها را ممنوع می‌کند.

مدیر بنیاد «الضمیر»، مرکز حمایت از اسرا و حقوق بشر فلسطین، می‎گوید: اشغالگران از ۷ اکتبر کارزار شدیدی را برای دستگیری همه فلسطینی‌ها آغاز کرده‌اند؛ این کارزار محدود به منطقه خاصی نیست و به‌طور متوسط ۷۰ نفر در روز دستگیر می‌شوند.

وی تاکید کرد: این کارزار شدیدترین کارزار در تاریخ مردم فلسطین است که شامل حملات، تخریب و شکنجه زندانیان و خانه‌ها و اموال آن‌ها می‌شود؛ حدود ۲۰۰ کودک در زندان‌های اشغالی هستند؛ برخی از این کودکان برای تحت فشار قرار دادن خانواده‌هایشان و باج‌خواهی از آن‌ها زندانی شده‌اند.

مدیر بنیاد «الضمیر»، گفت: اشغالگران خشونت زیادی علیه اسرای ما به کار می‌برند؛ اسرای فلسطینی شرایط سختی را در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحمل می‌کنند؛ این واقعیت از دید جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری پوشیده نیست.

جنایت جنگی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی سیاست و رویکرد ظالمانه‌ای را علیه اسرای فلسطینی اتخاذ کرده است؛ سیاست مذکور از سوی «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی با نقض قوانین بین‌المللی به حقوق اسرای فلسطینی تعرض می‌کند؛ آن‌ها را هدف اعمال نژادپرستانه قرار می‌دهد؛ دسترسی آن‌ها به درمان و غذا را با محدودیت مواجه می‌کند؛ آن‌ها را شکنجه می‌کند؛ ...

آنچه در زندان‌های رژیم صهیونیستی بر اسرای فلسطینی می‌گذرد، نقض همه قوانین و هنجار‌های بین‌المللی در زمینه زندان‌ها و حقوق زندانیان است.

 

 

اسرای فلسطینی از لحظه دستگیری، در زمان اجرای تحقیقات و در دوران حبس قربانی آزار و اذیت و حملات تلافی‌جویانه و انتقام‌جویانه می‌شوند.

این امر سبب شده تا رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت جنگی در زندان‌ها علیه اسرای فلسطینی متهم شود.

تلاش‌های اسرای فلسطینی و خانواده‌هایشان برای وارد کردن نهاد‌های بین‌المللی مانند صلیب سرخ به موضوع نقض حقوق اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *