صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دانشکده‌های داروسازی از پایه‌های اصلی توسعه دانش بنیان در علوم پزشکی هستند

۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹:۳۹
کد خبر: ۴۷۴۴۵۸۲
دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشکده‌های داروسازی یکی از پایه‌های اصلی توسعه دانش بنیان در علوم پزشکی هستند.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهرام دارائی در آئین افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه رشته داروسازی یکی از رشته‌های مهم تخصصی در کشور است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی که بخواهد رشته تحصیلی داروسازی را راه‌اندازی و دانشجویان در این رشته را جذب کند، باید به بلوغ علمی رسیده باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با توجه به اینکه دانشگاهی جوان در کشور است، توانسته است این رشته تخصصی را راه اندازی و حلقه دانشکده‌های تحت پوشش خود را تکمیل کند و امید است با تامین اعضای هیات علمی و تجهیزات دانشکده داروسازی، شاهد بلوغ علمی و پژوهشی در این دانشکده نیز باشیم.

وی با اشاره به این که دانشکده‌های داروسازی در عرصه‌های علوم، فناوری و درمانی فعال هستند، گفت: دانشکده‌های داروسازی یکی از پایه‌های اصلی توسعه دانش بنیان در علوم پزشکی هستند و امید است با وجود اعضای هیات علمی مجرب و خوب، بتوانیم دانش بنیان‌های مرتبط با دارو را هم تولید کنیم.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت درباره طب سنتی بیان کرد: طب سنتی یا داروسازی سنتی در مسیر صحیح هدایت شده و کاملا مبتنی بر شواهد علمی عمل می‌کند و یک پایه کار طب سنتی، داروسازی سنتی است که در دانشکده‌های داروسازی از آن حمایت می‌شود.

دارایی در پایان گفت: در حال حاضر ۸ دانشکده داروسازی سنتی در کشور داریم و درصدد این هستیم که با وجود اعضای هیات علمی برجسته، بازار کار و ظرفیت تخصصی این رشته را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *