صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

ترافیک پایتخت را نمی‌توان با روش‌های دستی و سنتی مدیریت کرد

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۷۴۴۰۱۷
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه پایتخت با روش‌های دستی و سنتی قابل اداره شدن نیست، گفت: نمی‌توانیم با شیوه‌های دهه‌های گذشته که این حجم از جمعیت، خودرو، ترافیک و مخاطرات وجود نداشت، شهر را اداره کنیم.

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با میزان درباره تاثیر استفاده از تجهیزات ترافیکی بر کنترل ترافیک شهر تهران گفت: شهر تهران با جمعیت بالغ بر ۱۳ میلیون نفر در طول روز، بیش از ۴ میلیون خودرو و یک میلیون موتورسیکلت در حال حرکت و همچنین با مساحت بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع در مناطق ۲۲ گانه به هیچ وجه با روش‌های دستی و سنتی قابل اداره شدن نیست؛ نه تنها شهر بزرگی مثل تهران بلکه اداره شهر‌های کوچک‌تر هم با روش‌های سنتی با وجود فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی که در این مقطع زمانی وجود دارد، شایسته نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه تجهیزات و ابزاری که در حال حاضر برای کنترل ترافیک در اختیار داریم می‌تواند هم در نظم و هم در ایمنی و همچنین در رسیدگی به وقایع ترافیکی نقش موثری داشته باشد، ادامه داد: در تقاطع‌هایی که مجهز به چراغ‌های زمان‌دار هستند، می‌توان با استفاده از دوربین عبور از چراغ قرمز مانع تخلفات شد و لازم نیست حتما مامور راهنمایی و رانندگی در میانه تقاطع حضور داشته باشد؛ ابزار‌های تقاطع‌های هوشمند هم می‌تواند زمان مناسب برای هرکدام از جهات تقاطع را به بهترین و بهینه‌ترین شکل ممکن تنظیم کنند در حالی که با چراغ‌های زمان ثابت و حتی چراغ‌های برنامه‌پذیر قادر به توزیع عادلانه زمان و مدیریت منطقی ترافیک در جهات مختلف تقاطع نیستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توانایی مدیریت زنجیره‌ای از تقاطع‌ها و ایجاد موج سبز بدون استفاده از تجهیزات هوشمند امکان پذیر نیست، افزود: جلوگیری از سرعت غیرمجاز و حرکات خطرناک توسط برخی رانندگان تنها با دوربین‌های کنترل سرعت و تجهیزاتی که به عنوان مکمل در اختیار جریان ترافیک شهر گرفته امکان پذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: نمی‌توانیم با شیوه‌های دهه‌های گذشته که این حجم از جمعیت، خودرو، ترافیک و مخاطرات وجود نداشت، شهر را اداره کنیم و باید به جای استفاده بسیار از نیروی انسانی که ممکن است خطا‌هایی داشته باشد از فناوری‌هایی استفاده کنیم که خطا را تقریبا به صفر می‌رساند.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *