صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان شهرستان زرند دستور پلمب ۷ معدن غیر مجاز شن و ماسه را صادر کرد

۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۴۳۴۹۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان شهرستان زرند دستور پلمب و جلوگیری از برداشت ۷ معدن شن و ماسه فاقد مجوز را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - رضا یعقوبی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند گفت:با توجه به اهمیت موضوع و در راستای احیای حقوق عامه، دستور پلمب ۷ معدن که در حال حاضر به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، صادر شده است.

وی افزود: برخورد قانونی با مرتکبان در دستور کار قضایی قرار گرفته است و ضمن جلوگیری از فعالیت آن‌ها، پرونده قضایی برای بررسی و اخذ ضرر و زیان احتمالی وارده تشکیل خواهد شد.

دادستان شهرستان زرند اظهار کرد: برابر با گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، تعدادی از معادن شن و ماسه در حال فعالیت هستند که علی رغم اخطار به آن‌ها برای اخذ و یا تمدید مجوز اقدام نکرده اند.

وی افزود: بهره‌برداری بی رویه و بدون مجوز شن و ماسه، علاوه بر ایجاد خسارات شدید زیست محیطی مصداق دست اندازی به حریم بیت‌المال است و از این رو برابر ماده ۱۹ قانون معادن اصلاحی سال ۱۳۹۰، جرم بوده و قابلیت پیگیری قضایی را دارد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند با اشاره به لزوم نظارت بیشتر و ساماندهی معادن گفت: بایستی نظارت بیشتری در خصوص فعالیت مجموعه‌هایی که به نوعی به اموال عمومی و بیت المال مرتبط هستند از سوی دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره صمت و منابع طبیعی انجام گیرد و با اقدام به هنگام از ایجاد ضرر و زیان به بیت المال جلوگیری شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *