صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان مرکز استان کرمان: نظارت دقیق‌تر بر زندانیان رأی باز ضرورت دارد

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۴۳۲۳۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نظارت دقیق‌تر بر زندانیان رأی باز را ضروری دانست و گفت: ملاک ما مفاد آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها است.

خبرگزاری میزان - مهدی بخشی در جلسه هم‌اندیشی در خصوص ایجاد وحدت رویه در زمینه رأی باز و زندان با کار بیان کرد: رأی باز شدن زندانیان باید برابر با آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و با عنایت به قوانین و ضوابط تعریف شده صورت گیرد.

وی بر ضرورت تعیین شرایطی برای رأی باز شدن زندان‌ها جهت ایجاد وحدت رویه در کل شهرستان‌های استان تأکید و عنوان کرد: لازم است علاوه بر فراهم کردن شرایط حرفه‌آموزی و کسب درآمد برای زندانیان واجد شرایط و مدیریت تراکم جمعیتی داخل زندان، نظارت و کنترل بر زندانیانی که در زندان باز به سر می‌برند نیز برقرار شود

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نظارت دقیق‌تر بر زندانیان رأی باز را ضروری دانست و گفت: ملاک ما مفاد آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها است.

بخشی بیان کرد: در برخی شهرستان‌ها ظرفیت زندان‌ها برای پذیرش مددجو پایین است لذا متقاضیان اشتغال به کار به بنیاد تعاون زندانیان استان معرفی می‌شود و لازم است این بنیاد ضمن فراهم کردن بستر بکارگیری مددجویان رأی باز، راهکار‌های لازم در امر نظارت دقیق بر زندانیان بخصوص زندانیان خویش فرما و زندان با کار‌هایی که حضور غیاب نمی‌شوند را به کار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: ملاک ما در عمل، مفاد آیین‌نامه است و اگر فردی شرایط قانونی جهت استفاده از امتیازات رأی باز را ندارد در زندان به سمت پابند الکترونیک به عنوان یک امتیاز جایگزین حبس سوق داده شود.

محسن نیک ورز، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان نیز در ادامه جلسه اصلاح آمار پابند الکترونیک را تابع ساماندهی مددجویان زندان با کار دانست و اذعان کرد: درخواست زندانیان برابر آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و با عنایت به قوانین و ضوابط پیش‌بینی شده و در محدوده ماده ۱۸۴ آیین‌نامه و مستلزم لحاظ شدن مؤلفه‌ها و شرایط خاص است و در وهله اول تأکید بر استفاده از پابند الکترونیک باشد و پس از آن به بحث اشتغال و حرفه آموزی سوق داده شوند منتها اشتغالی که واقعی باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *