صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه تجاوز به حقوق عامه و بیت المال ضروری است

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰:۰۳
کد خبر: ۴۷۴۳۱۷۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی پنجمین جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان بر پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه تجاوز به حقوق عامه و بیت المال تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان بار دیگر جنایت‌های ددمنشانه رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: استکبار جهانی اکنون یک نسل کشی سیستماتیک را مرتکب می‌شوند و حامیان این رژیم جنایتکار آمریکا و انگلیس ودیگر حامیان، دستشان بر خون زنان و کودکان غزه آغشته است و یقیناً این خون‌های پاک، این رژیم سفاک را از عرصه روزگار محو خواهد کرد و مجاهدین جبهه مقاومت، حماس و حزب‌الله را به پیروزی خواهند رساند.

عتباتی تاکید کرد، باید رفتار‌های این رژیم منحوس به همه جهانیان تبیین شود تا از خوی وحشی‌گری و جنایت پیشه‌گی آنها، مردم آزاده جهان آگاه شوند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه صحبت‌های خود به موضوعات جلسه اشاره و گفت: در بحث ثبت اسناد اراضی زراعی اکنون رتبه سوم کشور را داریم لکن کارمان تمام نشده است و باید ثبت اسناد زراعی را تمام و کمال در استان به سرانجام برسانیم، چون که هم تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای کامل قانون حدنگار است و هم از دستور کار‌های ویژه قوه قضاییه، ثبت اسناد تک برگی خصوصاً در اسناد زراعی هست.

عتباتی از اعضای کمیسیون‌های رفع تداخل هم تقدیر کرد و گفت: کار‌های خوبی در کمیسیون‌های رفع تداخل انجام می‌شود و لازم است باز هم تقویت شود تا نتایج هدف گذاری شده حاصل شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به همایش هفته گذشته ساماندهی ساخت و ساز‌های غیر مجاز هم اشاره و گفت: مصوبات مبسوطی از این همایش استخراج شده است که می‌باید تمام متولیان امر و نهاد‌های مرتبط مصوبات را به نحو شایسته و بایسته انجام دهند.

وی به حل مشکلات تعاونی‌های مسکن هم اشاره و ضمن تقدیر از مسئولین و مدیران همراه در دستگاه‌های اجرایی و قضایی گفت: این زحمات گره از کار مردم باز می‌کند و موجب رضایتمندی آن‌ها از مسئولین می‌شود.

عتباتی در ادامه به پیشگیری از وقوع جرم در حوزه تجاوز به حقوق عامه و بیت‌المال خصوصا منابع طبیعی و تغییرات کاربری غیر مجاز اراضی زراعی تاکید و جلوگیری از ورود پرونده‌های غیر ضروری را که موجب افزایش بی جهت آمار پرونده‌های دادگستری می‌شود خواستار شد. 

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با پرداختن به دستورات جلسه گفت: حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت‌المال تکلیف و وظیفه مدیران و مسئولین است و نباید بی تفاوت از کنار تخلفات و جرایم ارتکابی در حقوق عامه مردم گذشت و باید به طرق و روش‌های مقرر در قانون اقدام لازم را در موقع مناسب انجام داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز پرداخت و تاکید کرد، باید نظارت بر اراضی قولنامه‌ای که ساخت وساز می‌شود وجود داشته باشد تا اصول ساخت و ساز رعایت شود که خدای نکرده خطری بر جان مردم نداشته باشد.

مجیدی در ادامه به مقوله تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی پرداخت و تاکید کرد، باید با قاطعیت در مقابل تغییر کاربری‌های غیرمجاز ایستاد و دستگاه‌های متولی در موعد مقرر اقدامات بازدارنده را انجام دهند و از تغییر کاربری‌های غیرمجاز جلوگیری کنند.

در ادامه دستورات جلسه طرح و اعضای حاضر به بررسی آن‌ها پرداخته و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان داشتند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *