صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع گله‌مندی مردم از سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد/ مهلت ۵ روزه برای پیگیری موضوع از سوی بانک مرکزی

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵:۴۵
کد خبر: ۴۷۴۳۰۷۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی پیرامون ضمانت اشخاص برای دریافت تسهیلات، اعلام کرد که اقدامات برخی از بانک­ها در این حوزه مغایر با قانون و مقررات است.

خبرگزاری میزان - بازرسی کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی پیرامون ضمانت اشخاص برای دریافت تسهیلات، اعلام کرد که اقدامات برخی از بانک­ها در این حوزه مغایر با قانون و مقررات است.

ستار شیرعالی بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه توضیح داد: بر اساس بررسی‌­های به‌عمل آمده و تأیید شده، برخی از بانک­‌ها و موسسات اعتباری، در زمان اعطای انواع تسهیلات به ویژه تسهیلات خرد و تکلیفی، از متقاضیان درخواست گواهی کسر از حقوق و یا ضمانت اشخاصی را می­‌کنند که حتماً در شعبه مربوطه، دارای حساب جاری باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس یافته­‌های سازمان بازرسی برخی از بانک­ها ضمانت افراد بالای ۶۵ سال را از متقاضی نمی‌­پذیرند، بیان کرد: اخذ گواهی یاد شده به عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات و ایجاد هر نوع شرط اضافه بر آنچه که در شورای پول و اعتبار تصویب شده، مغایر با قوانین و مقررات حاکم است و بعضا یافتن ضامن دارای حساب در شعبه اعطاء کننده تسهیلات نیز امکان­پذیر نبوده و این امر سبب نارضایتی شهروندان می‌­شود.

وی اظهارکرد: بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرده که در پرداخت تسهیلات به گونه­‌ای اقدام شود که ضمن حفظ حقوق بانک، ارائه پوشش و ضمانت برای استفاده­ کنندگان از تسهیلات نیز امکان­پذیر باشد.

گفتنی است در این نامه هشداری سازمان بازرسی تاکید شده که ضمن بررسی موضوع، مراتب به نحو مقتضی به مدیران عامل بانک­ها و موسسات اعتباری و مسئولان مربوط اعلام و نتیجه اقدامات حداکثر ظرف مدت (۵) روز کاری به این سازمام اعلام شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
اکبر محمدزاده
|
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
از پست بانک شکایت دارم خراسان شمالی شیروان هیچ کسی پیگیری نمیکند با تشکر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *