صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نایب قهرمان کشتی جهان: در فینال جهانی انگار دستانم بسته بود/ برای حضور در المپیک باید تصمیم درستی بگیرم

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۷۴۲۵۹۹
دارنده مدال‌های نقره و برنز کشتی آزاد جهان گفت: در دیدار فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ نتوانستم آنطور که باید ظاهر شوم و انگار دستانم بسته بود.

خبرگزاری میزان - عثمان نورماگومدوف، کشتی‌گیر داغستانی تیم جمهوری آذربایجان که در مسابقات جهانی بلگراد به مدال نقره وزن ۹۲ کیلوگرم رسید درباره اینکه چرا کشتی فرنگی در آذربایجان شرایط بهتری نسبت به رشته آزاد دارد، اظهار داشت: در کشتی فرنگی نفراتی با تجربه‌ای مثل رفیق حسینوف، الدانیز عزیزلی، طالح ممدوف حضور دارند. حسرت جعفراف یکی از کشتی‌گیران جوانی است که هر سال بهتر می‌شود، اما تقریبا هیچ ورزشکار با تجربه‌ای در تیم آزاد باقی نمانده است. کشتی‌گیرانی که در زمان خود به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند مانند ختاگ گازیموف، شریف شریف‌اف، جبرئیل گاسانوف و تعدادی دیگر هم اکنون به عنوان مربی کار می‌کنند.

وی که برای اولین بار فینال رقابت‌های جهانی را در بلگراد تجربه کرده بود درباره دلیل شکستش مقابل رضابیک آیتموخان قزاق، گفت: اشتباه اصلی من در فینال این بود که کم حمله کردم و به حریف اجازه پیشروی دادم. من تکنیک‌های کافی دارم و تا فینال از آن‌ها استفاده کردم. در دیدار نهایی انگار دستانم بسته بود. در آخرین ثانیه‌ها حریف با هل دادن من از تشک یک امتیاز گرفت. نمی‌دانم چرا داوران این تصمیم را گرفتند در حالی که به شدت با تصمیم آن‌ها مخالف بودم.

دارنده ۲ مدال برنز جهان درخصوص اینکه چقدر به المپیک فکر می‌کند، گفت: شریف شریف‌اف، قهرمان المپیک و جهان که او را برادر بزرگترم می‌دانم در اوزان ۸۶ تا ۹۷ کیلوگرم کشتی گرفته و موارد لازم را برای من تشریح کرده است. در حال حاضر وزن من ۹۴ کیلوگرم است. پیش از این با مربیانم در ماخاچ‌کالا در مورد تمایلم به حضور در وزن المپیکی صحبت کردم، اما آن‌ها شرایط را برای من در وزن ۹۷ کیلوگرم مهیا نمی‌بینند. زمان می‌گذرد و باید در نهایت به وزن المپیکی صعود کنم و فکر می‌کنم این اتفاق در مسابقات دسامبر یا ژانویه سال آینده رخ خواهد داد.

نورماگومدوف درباره اینکه آذربایجان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چقدر شانس مدال آوری دارد، گفت: در وزن ۵۷ کیلوگرم دو کشتی‌گیر جوان و خوب داریم. در وزن‌های ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم نیز کشتی‌گیران ما شرایط امیدوار کننده‌ای دارند که امیدوارم در نهایت سه یا چهار مدال داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *