صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازیکنان پرسپولیس بعد از توقف مقابل صنعت‌نفت آبادان چه گفتند؟

۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۲۴۹۸
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از توقف در ورزشگاه آزادی مقابل صنعت‌نفت آبادان به اظهار نظر درباره این دیدار پرداختند.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال پرسپولیس در‌حالی در ثانیه‌های پایانی دیدار مقابل صنعت‌نفت آبادان پیروزی را با تساوی عوض کرد که با نتیجه ۲ بر یک از حریف خود پیش بود و آبادانی‌ها یک نیمه کامل را ۱۰ نفره بازی کردند.

بازیکنان پرسپولیس پس از این دیدار به اظهار نظر در اینخصوص پرداختند که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

علی نعمتی: تمرکزمان را از دست دادیم و گل خوردیم

*همه تلاش‌مان را کردیم، اما در یکی دو دقیقه بازی تمرکزمان را از دست دادیم و شرمنده هوادارانی شدیم که در هوای بارانی به ورزشگاه آمدند. قطعا این نتیجه را جبران و دوباره خوشحال‌شان می‌کنیم.

*فشردگی بازی‌ها نزدیک است، ولی این مسیر سخت را به خوبی رد می‌کنیم و امیدواریم دوباره از هفته بعد در بازی با استقلال تاجیکستان استارت پیروزی‌های‌مان را بزنیم.

*درگیری با حکیم نصاری؟ فکر می‌کنم درگیری اصلی سمت حکیم بود که به سمت امید عالیشاه حمله کرد. بی‌احترامی او به امید که کاپیتان ما است، به من برمی‌خورد. فکر می‌کنم در درگیری یک مشت هم به صورت من خورده و اگر چیزی به حکیم نصاری گفته‌ام ابتدا او شروع کرد، اما اینجا از او عذرخواهی می‌کنم.

*نمی‌دانم توپ از خط دروازه رد شد یا نه، باید کارشناسان نظر بدهند. فکر می‌کنم من هفته گذشته چیزی گفتم که به بعضی‌ها بر خورده است. من حرف حق را گفتم. آن‌ها یک سال قهرمان شدند و قردادهایشان اینقدر سنگین بود که به ما تیکه می‌اندازند که قراردادتان را کم کنید و .... همه دیدند که برای آمدن به پرسپولیس چه کار کردم. قطعاً حرف‌هایی که می‌زنند را قبول نداریم.

علیرضا بیرانوند: پرسپولیسی‌ها نبودند با سایر بازیکنان قرارداد میلیاردی نمی‌بستند

*واقعاً همه بچه‌ها ناراحت هستیم. فکر می‌کنم به دلیل نداشتن تمرکز کامل در آخرین دقیقه این اتفاق برای‌مان افتاد و این درس بزرگی برای همه ما شد که اگر یک تیمی می‌خواهد به قهرمانی برسد، باید تمرکز خود را تا دقیقه آخر حفظ کند. واقعاً خوش‌بین به این بازی نبودم. تیم حریف ۱۰ نفره شد، اما با یک بازیکن کمتر هم در ضدحملات ما را اذیت کرد، چون امروز تمرکز لازم را نداشتیم. هیچ اتفاقی برای ما نیفتاده است و حالا باید برای هفته آینده ریکاوری کنیم.

*صحنه گل دوم صنعت نفت؟ خدا را صد مرتبه شکر که کمک داور پرچم زد و این گل را قبول کرد. فکر می‌کنم تا جایی که دیدم، توپ از خط رد شده بود. دم کمک داور گرم که این گل را اعلام کرد. به هر حال خودتان می‌دانید که ما الان زیر فشار هستیم و همه تیم‌ها روی ما اعتراض می‌کنند. 

*متأسفانه بی‌احترامی‌ها خیلی زیاد شده است و بازیکنان خیلی به هم بی‌احترامی می‌کنند. بازیکنان و باشگاه‌هایی که علیه پرسپولیس صحبت و بی‌احترامی می‌کنند، این را بدانند که اگر بازیکنان پرسپولیس نبودند، قرارداد میلیاردی با شما نمی‌بستند. بازیکنان پرسپولیس اینقدر قوی شده‌اند و اینقدر قهرمانی می‌آورند که سایر باشگاه‌ها به خودشان اجازه می‌دهند با بازیکنانی که ۲ میلیارد ارزش دارند، قرارداد ۳۰ میلیاردی ببندند که باعث و بانی همه این‌ها ما بازیکنان پرسپولیس هستیم. آن‌ها به این دلیل پول و هزینه زیادی می‌کنند که می‌خواهند قهرمان شوند و جلوی پرسپولیس را بگیرند.

*صحبت‌های امروز بازیکنان استقلال علیه پرسپولیس و نکونام علیه گل‌محمدی؟ من نمی‌توانم وارد این صحبت‌ها شوم. به هر حال دو مربی جایگاه خاص خودشان را دارند. آقا یحیی سال‌ها ملی‌پوش بوده و بازی‌های زیادی برای تیم ملی انجام داده و یک پیشکسوتی است که همه باید به او احترام بگذارند. به نظرم باید به سن و تجربه و کار‌هایی که او برای پرسپولیس کرده است، احترام گذاشته شود. به هر حال وقتی قرارداد بالا و میلیاردی می‌بندید، اگر ۲ میلیارد کم کردید، فکر نکنید که کم کرده‌اید. شما اول فصل به خاطر پول‌های سال قبل اعتصاب کردید. مسلماً پول‌های سال قبل را داده‌اند که ۲ میلیارد کم کرده‌اید. از کجا مشخص است که آن ۲ میلیارد را از بیرون به آن‌ها نداده باشند؟!

*پرسپولیس تیمی است که در هفت سال اخیر شش قهرمانی آورده و دو بار به فینال آسیا رسیده و نایب قهرمان شده است. تمام بازیکنان به خودشان اجازه ندهند که درباره بازیکنان پرسپولیس صحبت کنند.

*قرارداد ۱۶۰ میلیونی بازیکنان استقلال؟ این اتفاق خنده‌دار است. فدراسیون فوتبال در قرارداد ما یک بندی آورده است که همه تیم‌ها دارند علیه هم بیانیه می‌دهند و فدراسیون هم نشسته و به ریش همه ما می‌خندد؛ نه جلوی تیم‌ها را می‌گیرد و نه مصاحبه‌ها را و این اتفاق خوبی نیست. این پرسپولیس تیمی است که همه می‌خواهند بالاتر از آن قهرمان شوند و آن را پشت سر بگذارند. ما باید تحمل کنیم، چون این شرایط ممکن است در آینده دو برابر شود. آن‌ها تنها کاری که می‌توانند انجام بدهند، این است که تمرکز ما را به‌هم بزنند، چون به لحاظ فوتبالی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

*هواداران پرسپولیس امروز حمایت نکردند. می‌دانستم بازی سختی داریم و بعد از آنهم بازی سختی در تاجیکستان در پیش داریم.‌ای کاش بانوان در طبقه پایین می‌نشستند، چون تماشای بازی از آن بالا سخت است. از هواداران انتظار دارم که هوادار فضای مجازی نباشند. در واقع هواداری نباشند که دنبال کامنت و حرف‌های رکیک می‌رود. هواداری که عشق به پرسپولیس داشته باشد، باران و برف بیاید، به ورزشگاه می‌آید؛ درست مثل این افرادی که امروز آمدند. این‌ها هوادار عاشق هستند. امروز کسانی را دیدم که تا دقیقه ۹۰ تشویق کردند. انتظار داشتم که این بازی را هم مثل قبلی با نماینده تاجیکستان بزرگ می‌دانستند. انتظار من همین است، چون نیاز به هوادار داریم.

هر بازی باید حداقل ۵۰، ۶۰ هزار نفر به استادیوم بیاید. دم این‌هایی که امروز آمدند، گرم. امیدوارم از بازی‌های آینده هوادار عاشق به ورزشگاه بیایند.

*وی در پایان درباره اتفاق روز‌های اخیر در غزه گفت: اتفاق بدی است و امیدوارم هر چه زودتر تمام شود، چون همه مردم دوست ندارند کسی کشته شود.

وحید امیری: درس بزرگی از بازی با صنعت نفت گرفتیم

*فوتبال روی بد خودش را به ما نشان داد. می‌توانستیم کار راحتی در نیمه دوم داشته باشیم، اما متأسفانه فکر کردیم بازی تمام شده است. درس بزرگی گرفتیم و متوجه شدیم که خودمان را از قبل برنده ندانیم.

*ما وظیفه داریم (به رختکن) برویم. مصدومیت من برطرف شده است و بعد از این بازی در کنار تیم خواهم بود.

*پرسپولیس برخی جا‌ها در نیمه اول می‌توانست گل دوم را هم دریافت کند، اما شرایط ما در نیمه دوم به مراتب بهتر شد و فرصت‌های زیادی داشتیم که نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

*کسب یک امتیاز از این مسابقه اتفاق خوبی برای پرسپولیس نبود. ما در خانه خودمان یا خانه حریف برای ۳ امتیاز بازی می‌کنیم و از ما انتظاری جز این نمی‌رود.

سروش رفیعی: اگر در یک ماه ۲ بار به استقلال می‌باختم و ۳ جام می‌دادم حرف نمی‌زدم!

*خیلی خوب بازی را شروع و سعی کردیم به صنعت نفت فشار بیاوریم، ولی روی یک اشتباه و روی ضد حمله یک گل خوردیم. به تیم خوب و جوان صنعت نفت خسته‌نباشید می‌گویم. ویسی همیشه برای من عزیز است.

*بعد از اینکه گل دوم را زدیم بازی را خیلی خوب کنترل کردیم و اگر صنعت نفت جلو می‌آمد و فشار می‌آورد ممکن بود گل سوم و چهارم را هم بزنیم، ولی آن‌ها ایستا بازی می‌کردند. ما هم سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و موفق هم بودیم و به صنعت نفت موقعیتی ندادیم. همه جذابیت فوتبال به همین است که زمانی که فکر می‌کنید بازی تمام است. فوتبال به شما درس می‌دهد و ادب‌تان می‌کند. اگر تمرکز بیشتری داشتیم گل نمی‌خوریم. فقط باید از هواداران‌مان عذرخواهی کنم که با ناراحتی به خانه رفتند. هواداران ما مطمئن باشند بازیکنان و مربیانی دارند که روز‌های سخت‌تر را دیدند، ولی ما دوباره آخر فصل خوشحال‌شان می‌کنیم.

*درگیری‌های اخیر بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال؟ مدتی است که امروز این باشگاه بیانیه می‌دهد و فردا باشگاهی دیگر. فدراسیون فوتبال نیز یکسری قوانینی وضع کرده که گریه دارد و پر از اشتباه است. سقف و ته قرارداد می‌گذارد و باشگاه‌ها را مجبور می‌کند که آن دور بزنند، بعد آن کسی که اشتباه را به اجبار انجام داده، قراردادش را ثبت و برای آن‌ها کارت صادر می‌کند و بعد از آن بازی‌ها برگزار می‌شود. بعد من از شما شکایت و جریمه‌ات می‌کنم و شما از یک نفر دیگر شکایت و جریمه می‌کنید.

*بعد از آن فدراسیون ما را جریمه می‌کند و پول می‌گیرد و امتیاز کسر می‌کند؛ هوادار ما ناراحت می‌شود و ته آن هیچ اتفاقی در این مورد نمی‌افتد. اولین ایراد این است که بازیکنان و مربیان در فوتبال کنار هم نیستند و ما جایی نداریم که صدای‌مان را برسانیم و بگوییم که آقای فدراسیون عزیز، یکسری چیز‌ها را برای ما درست کنید. جواب که نمی‌دهند، ولی مسئله را روشن کنند. چرا اتحادیه بازیکنان نداریم؟ من شاید ۳ سال دیگر فوتبال بازی کنم و بروم، ولی خیلی از جوان‌ها با این وضعیت فوتبال‌شان خراب می‌شود. هیچ تسهیلاتی بابت بازیکن بودن‌مان از جانب فدراسیون فوتبال که از ما درصد می‌گیرد، نمی‌گیریم و بیمه هم نمی‌شویم.

*به زودی خبر‌هایی به دست شما می‌رسد درباره یکی از باشگاه‌هایی که این درصد را از من کم کرده، ولی من از آن‌ها پس گرفته‌ام. هیچ جای دنیا ما حق فدراسیون نداریم و بازیکنان دیگر هم می‌توانند این کار را بکنند. یک قانون برای ما بیاورید که ما باید حق فدراسیون بدهیم، کجای دنیا چنین چیزی است؟ ما که حق فدراسیون را می‌دهیم، فدراسیون چه کاری برای ما انجام می‌دهد؟ چرا باید وقتی زمین آزادی خراب است به شهرستان برویم و بازی کنیم؟ چرا داوران ما VAR ندارند؟ این پول‌ها کجا می‌رود؟ یک حساب سرانگشتی کنیم ببینیم حق حساب بازیکنان لیگ برتر، لیگ یک و دو، چه عدد قابل توجهی می‌شود، نوش جان‌تان، اما یک سال آن را بگذارید و زیرساخت‌ها را درست کنید. الان چه اتفاقی می‌افتد؟ یک توپ را داور آفساید می‌گیرد، بعد می‌گویند پرسپولیس حکومتی است و فحش و بد و بیراه می‌دهند. هفته بعد برای استقلال، سپاهان و تراکتور اتفاق می‌افتد و حالا ما روی آن‌ها می‌ریزیم و این وسط کمیته محترم انضباطی می‌گوید حرفی نزن.

*باید کنار هم بایستیم و این کار‌ها را درست کنیم. به عنوان یک بازیکن فوتبال متاسفم که یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام که دو اسم بزرگ در فوتبال ما هستند و این همه زحمت کشیدند، به هم چنین حرف‌هایی می‌زنند. من در جواب بازیکنان استقلال باید چه بگویم؟ اگر جای بازیکنان تیم‌های دیگر بودم حداقل می‌گذاشتم یک سال در حد پرسپولیس نتیجه بگیرند و ۳ جام بگیرند بعد از آن روی حرف زدن پیدا می‌کردم. من اگر در یک ماه ۲ بار به استقلال می‌باختم و ۳ جام به آن‌ها می‌دادم حرفی نمی‌زدم، حداقل کاری می‌کردم تا امسال ۲ جام بگیرم و بعد از آن حرف می‌زدم. تا الان کری نخوانده‌ام، اما اگر حرفی هم زده شود به ضرر خودمان است. این حرف‌ها چه نتیجه‌ای دارد؟ هواداران دو تیم علیه هم صحبت می‌کنند. ته این حرف‌ها این می‌شود که فدراسیون گوش من را می‌گیرد و می‌گوید این جریمه را بده و دیگر حق نداری حرف بزنی، در صورتی که مشکل چیز دیگری است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *