صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزاری دوره مربیگری و داوری مدرسین اتحادیه جهانی کشتی در مولداوی

۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۲۱۷۴
یوسف عبدالسلام‌اف و آرسن جولفالاکیان مربی و رئیس کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی، دوره مربیگری را در مولداوی برگزار کردند.

خبرگزاری میزان - عبدالسلام‌اف و جولفالاکیان ۵۹ شرکت‌کننده را در این دوره آموزشی با تمرکز بر توسعه برنامه تمرین، مدل توسعه بلندمدت ورزشکار، مدیریت ریسک، انضباط در ورزش، ضد دوپینگ، رشد ذهنی و حفاظت از ورزشکار مدیریت کردند.

در همین راستا عبدالسلام‌اف گفت: دوره آموزشی به خوبی پیش رفت و من از مشارکت و پیشرفت شرکت‌کنندگان در طول دوره آموزشی راضی هستم. پیش‌بینی می‌کنم که مهارت‌های مربیگری افزایش یافته آن‌ها تأثیر مثبتی بر ورزشکاران مولداوی در آینده داشته باشد.

 وی ادامه داد: از سنین کودکی این فرصت را داشتم که با کشتی‌گیران مولداوی مسابقه دهم، با سبک کشتی آن‌ها آشنا شوم و روابط دوستانه برقرار کنم.

آرسن جولفالاکیان قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک نیز گفت: کشتی ورزش محبوب همه ما است. ما با اکثر مربیان و داوران مولداوی دیدار کردیم، سمینار‌های بسیار پُر باری (بخش تئوری و عملی) برگزار کردیم و برخی از موضوعات مهم کشتی را با رئیس و سایر اعضا در میان گذاشتیم. مولداوی انگیزه زیادی برای توسعه همه سبک‌های کشتی در کشور خود دارد.

علاوه بر دوره مربیگری، مولداوی میزبان دوره مقدماتی داوری نیز بود. ایگور لیگای، داور S۱ اتحادیه جهانی، این دوره را مدیریت کرد که ۲۹ شرکت‌کننده در آن حضور داشتند.

در طول دوره، شرکت‌کنندگان بر ابزار‌های مورد نیاز برای برتری به‌عنوان یک داور سطح بالا تمرکز کردند. این حوزه‌ها شامل وظایف تیم داوری، مکانیک داوری، کنترل مسابقه، موقعیت داوری و موقعیت‌های مثمر ثمر در نتایج کشتی بود.

ایوان گئورگیو رئیس فدراسیون کشتی مولداوی نیز در خصوص این دوره، اظهار داشت: از اینکه می‌بینم چگونه اشتیاق مشترک به کشتی، ما را متحد می‌کند، احساس رضایت می‌کنم. این سمینار انبوهی از اطلاعات و دانش جالب و همچنین فرصتی ارزشمند برای بحث و تبادل تجربیات به ارمغان آورد. ما باید از این تجربه و دانش برای حفظ استاندارد‌های بالا در ورزش خود در مولداوی بهره ببریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *