صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: اختیارات دادستان‌ها و دادیاران انتظامی سردفتران و دفتریاران در استان‌ها افزایش می‌یابد

۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶:۴۸
کد خبر: ۴۷۴۱۰۰۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش اختیارات دادستان‌ها و دادیاران انتظامی سردفتران و دفتریاران برای حراست از جایگاه دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

خبرگزاری میزان- حسن رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هفتادو یکمین شورای عالی تحول و تعالی این سازمان، از افزایش اختیارات دادستانها و دادیاران انتظامی سردفتران و دفتریاران خبر داد وگفت: افزایش اختیارات و برخورد جدی و بدون اغماض با تخلفات تعداد محدودی از سردفتران از سوی دادستان‌ها و دادیاران موجب تقویت جایگاه این نهاد با سابقه می‌ شود.

وی با تأکید بر پیشگیری از تخلفات این حوزه و لزوم تشدید سازوکار‌های نظارتی افزود: نباید هیچ خدشه‌ای به جایگاه این مسند به دلیل عملکرد ناصواب چند سردفتر وارد شود و حتی ۲۰ تا ۳۰ تخلف از بین جامعه بزرگ ۸ هزار و ۵۰۰ نفری این دفاتر که یک درصد آن نیز محسوب نمی‌شود قابل قبول نیست و نباید اجازه داد این تخلفات محدود با رسانه‌ای شدن و تشکیل پرونده‌های قضایی باعث ایجاد تصویر ذهنی نامناسب شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد با اشاره به نقشه تحولی سازمان ثبت اظهار کرد: سازمان ثبت دچار یک تحول عملکردی شده است که عینی و قابل مشاهده و کاهش فساد، کاهش ورودی پرونده ها، تسریع در استعلام و پاسخ‌گویی به مراجع قضایی، راه اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی و هوشمندسازی فرآیند‌ها از شاخصه‌های این تحول است.

وی همچنین از برگزاری آزمون شفاهی و ارزیابی رؤسا و معاونان ثبتی کشور به جهت رعایت معیار‌های شایسته سالاری در انتصاب‌ها خبر داد.

ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت نیز در این جلسه با تشریح فرآیند و اقدامات مربوط به یکپارچه سازی، هوشمندسازی و مدیریت منابع سازمانی با استفاده از نرم افزار‌های اداری و مالی گفت: سامانه مربوطه در این زمینه نصب و از امروز آغاز به کار می‌کند و با ورود اطلاعات و اتمام آموزش‌های تخصصی آن به ثبت استان‌ها در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در زمینه هوشمندسازی و مدیریت منابع خواهیم بود.

جهش عملکردی ثبت استان تهران با تشکیل ۲۸ کارگروه جهادی

حیدرنژاد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران هم در این جلسه با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی و امکانات در ثبت استان تهران گفت: این شرایط موجب تشکیل ۲۸ کارگروه جهادی برای تعیین تکلیف پرونده‌ها بویژه تثبیت مالکیت‌های مربوط به وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادها، شناسایی نقاط ضعف و پیشبرد حدنگاری اراضی کشاورزی در استان تهران و جبران بسیاری از کمبود‌ها شد.

وی افزود: پیشرفت حدنگاری در اراضی کشاورزی از یک درصد به حدود ۶۰ درصد و ارتقاء رتبه ثبت استان تهران در ساماندهی پرونده‌های باقیمانده قانون تعیین تکلیف از رتبه سی ام کشوری به رتبه اول از دیگر برکات تلاش‌های این کارگرو‌های جهادی است.

گفتنی است در این جلسه تقدیرنامه رئیس قوه قضاییه از سعید سروری کارشناس دفتر توسعه سامانه‌ها و خدمات الکترونیک که به عنوان کارمند نمونه این سازمان انتخاب شده است از سوی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت به وی اهدا شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *