صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازدید اصحاب رسانه در سومین تور نظارتی قوه قضاییه از پروژه پل ملی خلیج فارس و پالایشگاه نفت آفتاب

۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۰۷۶۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
خبرنگاران رسانه‌های مختلف در جریان برگزاری سومین تور نظارتی قوه قضاییه از پروژه پل ملی خلیج فارس و پالایشگاه نفت آفتاب بازدید کردند.

خبرگزاری میزان- خبرنگاران حاضر در سومین تور نظارتی قوه قضاییه از دو پروژه پل ملی خلیج فارس و پالایشگاه نفت آفتاب و نیز انبار سازمان اموال تملیکی بازدید کردند. 

در ابتدا خبرنگاران حاضر در تور نظارتی قوه قضاییه همراه امید مهدوی‌مجد، دادستان قشم از پروژه ملی پل خلیج‌فارس دیدن کردند. 

در این بازدید علیرضا زارع، مدیر طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس و سرپرست مدیریت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم درباره جزئیات این پروژه گفت: پروژه پل خلیج فارس تا حدود ۳ ونیم سال دیگر به اتمام می‌رسد. 

وی افزود: این پروژه در اواخر دهه ۸۰ مجوز ساخت گرفته است و بواسطه تامین مالی از سال ۹۵ تا ۱۴۰۱ متوقف بوده است. این پل از نزدیکترین محلی که جزیره قشم به سرزمین اصلی می‌رسد، در حال احداث و طول آن در دریا بیش از ۲ هزار متر است. 

زارع تاکید کرد: ساخت این پل برای کشور از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور منفعت دارد و با زندگی و رفاه مردم منطقه گره خورده است. 

وی گفت: ساخت سازه پل به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که هیچ خسارتی به دریا وارد نشود و ستون‌های پل به کف دریا اتصال ندارد. سازمان منطقه ازاد قشم قبول کرده هزینه ساخت پل را ۱۸۰ میلیون یور‌و افزایش دهد.

بازدید اصحاب رسانه از پروژه پالایشگاه نفت آفتاب

اصحاب رسانه حاضر در این تور نظارتی همراه مجتبی قهرمانی و سایر مسئولان قضایی و اجرایی از پروژه پالایشگاه نفت آفتاب بازدید کردند. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید بیان کرد: مدیران این پروژه برای تامین زمین مورد نیاز ساخت بنا و استقرار تجهیزات این پروژه به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مراجعه کردند که با بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته، اجازه فعالیت به این شرکت داده شد. 

قهرمانی افزود: بنا شد بواسطه زمینی که در اختیار سرمایه‌گذاران این پروژه قرار گرفته، آن‌ها در زمینی به مساحت ۱۵ برابر بزرگتر درختکاری انجام دهند که این کار انجام شده است. این پروژه شاهکار مهندسی بزرگی است و تنها پالایشگاه نفت کشور است که پالایشگاه روغن با کیفیت و دارای استاندارد‌های جهانی را انجام می‌دهد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نفر نیرو مستقیما در این مجموعه اشتغال مستقیم دارند و با در نظر گرفتن همه پیمانکاران حدود ۵ هزار نفر در این واحد تولیدی فعالیت دارند. 

بازدید اصحاب رسانه از انبار سازمان اموال تملیکی 

در ادامه، اصحاب رسانه حاضر در سومین تور نظارتی قوه قضاییه همراه مسئولان قضایی و اجرایی استان هرمزگان از انبار سازمان اموال تملیکی بازدید کردند. 

فتحی، رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان هرمزگان در حاشیه این بازدید تاکید کرد: از سال ۹۸ عملا دادستان وقت مرکز استان به موضوع ورودی کالا‌ها به مرکز استان ورود کرد و کالاهای موجود در انبار‌های مربوطه ظرف ۶ ماه تعیین تکلیف شدند. 

وی افزود: برای کنترل کالا‌های وارداتی یک سیستم نرم‌افزاری در انبارها نصب شده است تا قاچاق و نحوه نگهداری کالا‌ها را تعیین تکلیف کند. 

فتحی با اشاره به اینکه بزرگترین انهدام مواد مخدر را سال گذشته داشته‌ایم، افزود: با کمک دستگاه قضایی، گمرک، دریانوردی و استانداری حدود ۴۰ میلیون نخ سیگار قاچاق منهدم‌ شد. همچنین برای اولین بار انبارگردانی در بندر شهید رجایی انجام و مشخص شد وضعیت کالا‌های موجود چگونه است. 

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان هرمزگان تصریح کرد: تدوین و تدقین قوانین لازم برای جلوگیری از قاچاق و متروکه شدن کالا لازم است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *