صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قرارداد بیمه سلامت با ۱۹۹ مرکز درمان ناباوری/ پوشش بیش از ۹۰ درصدی هزینه‌های بیماران خاص

۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۰۶۷۳
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از عقد قرارداد با ۱۹۹ مرکز درمان ناباروری خبر داد و گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در بخش دولتی پوشش داده می‌شود.

خبرگزاری میزان- محمدمهدی ناصحی امروز دوشنبه یک آبان ۱۴۰۲ در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: عدالت در سلامت و عدالت اجتماعی، موضوع مهمی است و بیمه سلامت هم بر اساس همین رویکرد، شکل گرفت و اصل مهم برای همه ما، حفاظت مالی از هزینه‌های درمانی مردم و بیماران است.

وی ضمن اشاره به اینکه نگاهی که دولت سیزدهم به مقوله سلامت دارد نگاهی مترقی است، ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه شامل ۶ میلیون نفر صورت گرفت و امسال ۲ دهک دیگر پایین را نیز به بیمه رایگان اضافه کردیم؛ در حال حاضر ۵ دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و به همه این افراد نیز از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شده که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز یکی از اقدامات بیمه سلامت در دولت مردمی بوده است، افزود: در این صندوق ۱۰۷ بیماری خاص شامل بیماری‌های پرهزینه مانند سرطان‌ها تحت پوشش قرار گرفته است.

ناصحی با اشاره به اینکه سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌هایی مانند اس‌ام‌ای بیشترین هزینه را در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج برای ما ایجاد می‌کنند، بیان کرد: بالای ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش داده‌ایم و با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز معاونت پیشگیری را در سازمان بیمه سلامت تشکیل داده‌ایم.

وی گفت: در بحث نسخه الکترونیک در بخش‌هایی از کشور که حتی دسترسی به اینترنت کم بود توفیق خوبی در نظام سلامت الکترونیک داشتیم.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت تا ۲ سال قبل قراردادی با مراکز ناباروری نداشت، اما در حال حاضر با ۱۹۹ مرکز درمان ناباروری قرارداد داریم و ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را در بخش دولتی پوشش می‌دهیم؛ هم اکنون ۵۷ هزار نفر از زوجین نیز نشان‌دار شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *