صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

ورود دستگاه قضا به حادثه معدن طزره دامغان سبب امیدواری کارگران می‌شود

۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۷۴۰۵۰۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اقدام دستگاه قضا در معرفی مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان به زندان و صدور احکام بازنشستگی برای ۴ نفر از جان‌باختگان را گامی مهم برای احیای حقوق کارگران دانست که باعث امیدواری این قشر می‌شود. 

خبرگزاری میزان - ۲۷ مهرماه سال جاری رئیس کل دادگستری استان سمنان از معرفی مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان به زندان و صدور احکام بازنشستگی برای ۴ نفر از جان‌باختگان خبر داد.

حجت الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با میزان، در این باره اظهار کرد: اغلب معادن خصوصی، دولتی یا خصولتی هستند؛ در بخش‌های دولتی یا خصولتی تدابیر امنیتی بیشتر اندیشیده می‌شود و شاهد خسارت کمی چه از نظر جانی و مالی هستیم اما در بخش خصوصی عدم رعایت مسائل ایمنی بیشتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: دولت باید بخش خصوصی و پیمانکاران را موظف کند که با رعایت ایمنی معادن از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری و پیشگیری لازم را انجام دهند و در مقابل اینگونه حوادث پاسخگو باشند.

جلالی گفت: اقدام دستگاه قضا در معرفی مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان به زندان و صدور احکام بازنشستگی برای ۴ نفر از جان‌باختگان گامی مهم برای احیای حقوق کارگران است که باعث امیدواری این قشر می‌شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کارگران مخصوصا کارگران معدن با سخت‌ترین شرایط مشغول به کار هستند و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های ذیربط با یک آرامش خاطر و اطمینان از سلامت خود به کار ادامه دهند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
حسین
|
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
باعرض سلام تورو خدا یکم به فکر کارگردان معدن باشید با این کار سخت و پرخطر واقعا باید دستمزد کارگران معدن هشت تا ده تومان باشه کسی که پشت میز میشینه تو همین معدن باید بیست تومان بگیره واقعا ای انصافه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *