صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معرفی فرنگی‌کاران مدعی جهان در غیاب کشتی‌گیران امید ایران

۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷:۳۳
کد خبر: ۴۷۴۰۴۱۷
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال (امید) قهرمانی جهان روز‌های اول تا ۷ آبان در آلبانی برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در غیاب ایران، رقابت آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و ترکیه را برای کسب سکوی قهرمانی، دوباره شعله‌ور خواهد ساخت. 

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، نبرد برای کسب مدال طلا می‌تواند در غیاب فردین هدایتی قهرمان زیر ۲۰ سال جهان، یک نبرد سه‌جانبه میان میخائیل لاپت اف روس، محمد باچیر از ترکیه و میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین باشد. لاپت اف دارنده مدال برنز مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال ۲۰۲۱ است. باچیر در سال ۲۰۲۱ مدال طلا را در زیر ۲۰ سال به دست آورد. ویشنیوتسکی پس از باخت در فینال مقابل فاتح بوزکورت از ترکیه تلاش خواهد کرد تا نقره خود را نسبت به سال گذشته ارتقاء دهد. او در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۲۲ با شکست هدایتی در فینال به مدال طلا دست یافت.

نبردی مشابه در وزن ۸۷ کیلوگرم مشاهده می‌شود، زیرا قهرمان وزن ۸۲ کیلوگرم زیر ۲۳ سال جهان یعنی موکوبو از نروژ به وزن ۸۷ کیلوگرم آمده تا قهرمان این وزن یعنی ایستوان تاکاس مجارستانی را به چالش بکشد.
آچیکو بلکوادزه قهرمان زیر ۲۰ سال جهان در غیاب علیرضا مهمدی دارنده مدال نقره پیکار‌های جهانی بلگراد به این مسابقات خواهد آمد.

الکس زوکه مدافع عنوان قهرمانی در وزن ۹۷ کیلوگرم است و مدعی کسب مدال طلا خواهد بود، اما بازگشت پاول هلینچوک بلاروس کمی معادله در این وزن را به هم خواهد ریخت. هلینچوک در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۲۱ مدال طلا را کسب کرد و سپس در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال با یک نقره به پایان رسید. او امسال به دنبال تغییر رنگ مدال خود خواهد بود.

دیدار برگشت فینال وزن ۶۷ کیلوگرم در سال گذشته که با حضور دانیال سهرابی و گاگیک سنجویان از فرانسه برگزار شد را امسال شاهد نخواهیم بود. سهرابی سال گذشته ۱۷ بر ۷ سنجویان را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد. سنجویان، اما پس از آن فینال، به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف از میادین دور بوده است.

هرچند سهرابی سال پرکاری را پشت سر گذاشت و در سه دوره از چهار سری رنکینگ، مسابقات جهانی و اخیرا بازی‌های آسیایی کشتی گرفت، متاسفانه به دلیل کارشکنی‌های آلبانی و عدم دریافت ویزا تیم ایران نتوانست در مسابقات شرکت کند.

براکت ۶۰ کیلوگرمی می‌تواند آماده رقابت شدید با انورالله یاروف قهرمان زیر سال ۲۳ جهان باشد. وی در مسابقات جهانی بزرگسالان در بلگراد کشتی گرفت، اما موفق به کسب مدال نشد. سورن آقاجانیان قهرمان زیر ۲۰ سال جهان نیز به او پیوست که به دنبال قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان است.

در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال امسال تعدادی کشتی‌گیر از مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال حضور دارند، اما جوانانی هستند که می‌توانند یکدیگر را به چالش بکشند.

کشتی‌گیران زیر ۲۰ سال که تلاش می‌کنند نامشان برای نخستین بار به ثبت برسد عبارتند از: دنیس می‌های (رومانی) در ۵۵ کیلوگرم، آقاجانیان در ۶۰ کیلوگرم، الکساندرین گوتو (مولداوی) در ۷۷ کیلوگرم، آلپرن بربر (ترکیه) در ۸۲ کیلوگرم، آچیکو بولکوادزه (گرجستان) در ۸۷ کیلوگرم. آقاجانیان، بربر، بولکوادزه و هدایتی در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال در تابستان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *