صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قدردانی سفیر لیبی از کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران به سیل‌زدگان این کشور

۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۴۰۰۶۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
‎سفیر لیبی در تهران با حضور در ساختمان صلح رئیس هلال احمر ایران دیدار کرد و بر همکاری دوجانبه در حوزه توانبخشی، اندام مصنوعی و پزشکی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند در گفتگو با سفیر لیبی در تهران، اظهار کرد: آرزو داریم هیچگاه هیچ ملتی دچار آسیب و سوانح نشود. بلایای طبیعی در خیلی از کشور‌ها پیش می‌آید که نمونه آن را در لیبی شاهد بودیم. سیل لیبی حادثه‌ای سهمگین بود و از همان ابتدا برای ما به یک دغدغه تبدیل شد تا هر چه سریع‌تر به کمک شما بیایم.

وی افزود: همکاری فی ما بین سبب شد تا تیم‌های امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی‌ به خوبی کمک‌رسانی کنند و ما با بهترین امکانات به کمک مردم سیل‌زده لیبی آمدیم.

کولیوند ادامه داد: این وظیفه دینی و انسانی ما بود و بر همین اساس به یاری مردم لیبی آمدیم، اما امروز به واسطه مسدود بودن مسیر‌ها این امکان وجود ندارد تا به مردم مظلوم غزه کمک‌رسانی کنیم. مردم غزه زیر شدیدترین فشار‌ها هستند و به همین علت ما باید به کمک آن‌ها بشتابیم. حمله به مراکز درمانی، کادر درمان، امدادگران و غیرنظامی‌ها هیچ توجیهی ندارد و بر‌خلاف اصول انسانی است.

کولیوند تاکید کرد: ظلمی‌که امروز بر مردم غزه وارد می‌شود، اتفاقی کم سابقه است و ضرورت دارد تا اقدامی جهانی علیه این نسل کشی صورت گیرد.

کولیوند در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به تولیدات و دستاورد‌های هلال احمر گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سایر حوزه‌ها نیز توانمندی‌ها و دستاورد‌هایی دارد که می‌تواند این تجربیات و تولیدات را در اختیار طرف مقابل قرار دهد.

وی تصریح کرد: تجربه پزشکی و دارویی ایران در سطح جهان بی بدیل است و این آمادگی را داریم تا این تجربیات خود را به کشور لیبی صادر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: آماده تفاهم با هلال احمر لیبی هستیم تا تجربیات خود در حوزه‌های ساخت اندام مصنوعی‌ و سایر حوزه‌های پزشکی و دارویی را در اختیار شما قرار دهیم.

علی جمعه حسن فضیل، سفیر لیبی در تهران در این دیدار ضمن قدردانی از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک رسانی به سیل‌زدگان لیبی، گفت: محموله ارسالی هلال احمر برای سیل‌زدگان هلال احمر گره‌گشا بود، زیرا ما در این سیل دچار آسیب‌های فراوان شدیم.

وی افزود: پیش‌تر نیز هلال احمر ایران برای امور درمانی به لیبی آمده بود، اما کمک رسانی این مرتبه گسترده‌تر بود و شایسته قدردانی است.

سفیر لیبی تصریح کرد: امروز هلال احمر لیبی همکار و همراه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود تا بتوان با هم افزایی درسختی‌ها به کمک یکدیگر آمد. ایران در حوزه اندام مصنوعی دست آورد‌های خوبی داشته است که نمونه‌هایی از آن در لیبی به کار رفته و این علاقه مندی وجود دارد تا از تجربیات هلال احمر ایران در این رابطه استفاده کنیم.

وی افزود: لیبی در طول سالیانه گذشته درگیر جنگ‌های زیادی شده که منجر به نقص عضو نفرات متعددی شده و در این راستا به تخصص پزشکان ایرانی برای درمان مجروحین نیاز داریم.

سفیر لیبی در تهران تاکید کرد: ایران در حوزه پزشکی و دارویی توانمند است و این آمادگی وجود دارد تا زیرساخت‌های لازم در اختیارشما قرار گیرد تا از تجربیات پزشکان و متخصصین شما استفاده کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *