صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بدون رئیس ماند

۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵:۳۶
کد خبر: ۴۷۳۹۸۵۸
جیم جردن، نامزد جمهوری‌خواهان در رای‌گیری انتخاب رئیس مجلس نمایندگان با کسب تنها ۲۰۰ رای نتوانست آرا مورد نیاز را به دست آورد.

خبرگزاری میزان - «جیم جردن»، جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه‌شنبه به وقت محلی، نتوانست آرای مورد نیاز برای ریاست این مجلس را به دست آورد.

وی پس از پایان اولین دور رای‌گیری، خواستار فرصت بیشتر برای جلب حمایت‌ها از خود شد. این نتیجه پرسش‌هایی را درباره چشم‌انداز ریاست مجلس نمایندگان ایجاد کرده است.

«جردن» با عدم کسب ۲۱۷ رای لازم برای کرسی ریاست مجلس، تلاش خواهد کرد تا حمایت ۲۰ جمهوری‌خواهی را که به نفع او رای ندادند، جلب کند. 

دموکرات‌ها از درگیری داخلی طولانی‌مدت جمهوری‌خواهان استفاده کردند تا نامزدی فردی را مطرح کنند که از حمایت هر ۲ حزب برخوردار باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا از زمان برکناری «کوین مک‌کارتی» با تنش‌های زیادی در زمینه انتخاب رئیس بعدی مواجه بوده است.

رای‌گیری ناموفق روز سه‌شنبه به این معنی بود که مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بدون رئیس باقی خواهد ماند. 

این وضعیت باعث شده است که کنگره آمریکا نتواند به تحولات خارجی مانند جنگ اوکراین و ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی بپردازد. همچنین تنها یک ماه به مهلت تمدید شده دولت آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی باقی مانده است. 

مشخص نیست که آیا جردن، متحد نزدیک «دونالد ترامپ»، حمایت بیشتری به دست خواهد آورد یا با مخالفت‌های بیشتر در دومین رای‌گیری مواجه خواهد شد. قرار است دور دوم رای‌گیری روز چهارشنبه برگزار شود.

«جیم جردن» در دور اول تنها ۲۰۰ رای به دست آورد. این در حالی است که «مک‌کارتی» در زمان تلاش‌هایش برای کسب رای مورد نیاز برای ریاست مجلس نمایندگان در سال گذشته در کمترین حالت بیش از ۲۰۰ رای کسب کرده بود. در آن زمان ۱۵ دور رای‌گیری برای انتخاب ریاست مجلس نمایندگان برگزار شده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *