صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

امیرعبداللهیان: تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی غزه جنایت جدید این رژیم است

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۹۵۷۷
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر خارجه پاکستان گفت که رژیم کودک‌کش اسرائیل به دلیل ناتوانی از مقابله با مقاومت، به قتل‌عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان در خصوص آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات علیه غیر نظامیان در غزه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

 امیرعبداللهیان با تشکر از مواضع وزیر خارجه پاکستان در خصوص تحولات جاری در فلسطین و غزه اظهار کرد: رژیم کودک‌کش اسرائیل به دلیل ناتوانی از مقابله با مقاومت، به قتل‌عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی غزه جنایت دیگری است که تل‌آویو پیگیری می‌کند.

امیرعبداللهیان در ادامه اظهار کرد: زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اعلام آمادگی جهت حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی در خصوص ضرورت تشریک مساعی کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی به‌منظور تسهیل آتش‌بس فوری میان طرف‌های درگیر و گشودن کریدور‌های ارتباطی منتهی به غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان کوچ دادن فلسطینی‌ها از مناطق شمالی به جنوبی غزه را به مثابه جنایت جنگی و نسل‌کشی ملت فلسطین دانست و تاکید کرد: هرگز نباید اقدام دفاعی فلسطین را با اقدام‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی یکی دانست.

وی در پایان گفت: ملت فلسطین بر اساس حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *