صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزارت راه مکلف به واگذاری حق بهره‌برداری از زمین به بخش خصوصی و غیردولتی برای عملیات "بنکرینگ" شد

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۷۳۹۴۵۲
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مردم در مجلس وزارت نفت را موظف کرد تا نسبت به رشد سالانه ۲۵ درصد تولید و تحویل نفت کوره کم سولفور نیم درصدی به شرکت‌های ارائه کننده خدمات جانبی به کشتی‌ها (بنکرینگ) و تسهیل فرایند‌های واردات و تهیه سوخت بر اساس استاندارد‌های سوخت‌رسانی دریایی اقدام کند.

خبرگزاری میزان - نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۴ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۶۲ این لایحه و بند (الف) و تبصره آن با ۱۶۵ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۶۲ این لایحه؛ به منظور افزایش سهم کشور از بازار ارائه سوخت و خدمات جانبی به کشتی‌ها (بنکرینگ) در منطقه خلیج فارس و دریای عمان با اولویت بنادر شهید رجایی و قشم به میزان سوخت‌رسانی سالانه حداقل پنج میلیون تن به همراه خدمات جانبی، اقدامات زیر طی سال‌های اجرای برنامه صورت می‌گیرد:

الف- وزارت نفت موظف است نسبت به رشد سالانه بیست وپنج درصد (%۲۵) تولید و تحویل نفت کوره کم سولفور نیم درصدی (۰٫۵) به شرکت‌های ارائه کننده خدمات جانبی به کشتی‌ها (بنکرینگ) و تسهیل فرایند‌های واردات و تهیه سوخت بر اساس استاندارد‌های سوخت‌رسانی دریایی اقدام نماید.

تبصره- به منظور تأمین پایدار خوراک متقاضیان تولید نفت کوره با نیم درصدی (%۰/۵) گوگرد، اولویت‌بخشی اختصاص نفت کوره صادراتی به شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات جانبی به کشتی‌ها (بنکرینگ)، تسهیل فرایند‌های واردات و تهیه سوخت برای کاربرد‌های سوخت‌رسانی دریایی و تنظیم مقررات مربوط به عملیات شرکت‌های سوخت‌رسان، وزارت نفت مکلف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی، آیین‌نامه اجرائی مورد نیاز را ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

همچنین نمایندگان با بند (ب) این ماده نیز با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (ب) ماده ۶۲ این لایحه؛ وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به واگذاری حق بهره‌برداری از زمین به بخش خصوصی و غیردولتی در چارچوب قانون برای عملیات احداث زیرساخت خدمات جانبی به کشتی‌ها (بنکرینگ) اقدام کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *