صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

آشفتگی زیرساخت‌های الکترونیک به ترافیک تهران آسیب زده است/ خرید ناوگان تنها اتفاق مثبت برای مقابله با ترافیک بوده است

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۹۳۳۶
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران به بیان توضیحاتی درباره وضعیت ترافیک در نیمه دوم سال و برنامه‌های مدیریت شهری برای کاهش این مسئله پرداخت و گفت: باید خدمات حمل و نقل در حوزه‌های سیستم‌های هوشمند، تجهیزات و مدیریت ترافیک بهبود پیدا کند و تا کنون به جز خرید ناوگان شاهد اتفاق خوبی در این زمینه نبوده‌ایم.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت ترافیک در نیمه دوم سال و برنامه‌های مدیریت شهری برای کاهش این مسئله گفت: هر سال مردم تهران هم‌زمان با آغاز نیمه دوم سال با افزایش حجم ترافیک، تاخیر و آشفتگی مواجه هستند و این مسئله از ۲ موضوع اساسی ناشی می‌شود که یکی سفر‌های آموزشی درون شهری توسط دانش‌آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی از جمله معلمان و اساتید و دیگری کوتاه شدن طول روز در نیمه دوم سال است و موجب می‌شود بسیاری از سفر‌هایی که لازم است در طول روز باشد در بازه زمانی محدودی شکل گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ترافیک مسئله جدیدی نیست و پیش‌بینی می‌شد که با آغاز نیمه دوم سال به آن رو به رو باشیم و غافلگیری در این مورد معنایی ندارد، ادامه داد: مهم‌ترین راه برای مقابله با ترافیک این است که حمل و نقل عمومی خوبی داشته باشیم که بتواند انبوه مردم را جا‌به‌جا کند، مسئله بعدی نیز مدیریت سفر‌های مردم است و برنامه‌ریزی حمل و نقل باید به گونه‌ای باشد که بتواند زمان اوج ترافیک را به حداقل برساند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امسال تصمیمات خوبی هم در شورای شهر و هم شهرداری تهران گرفته شده است، افزود: شورای شهر با بودجه خوبی که مصوب کرد این امکان را به وجود آورد که مردم بتوانند در آینده بسیار نزدیک از امکانات حمل و نقل مناسبی برخوردار شوند، اما این اقدام زمان‌بر است و اگر شهرداری تهران عملکرد خوبی در این رابطه داشته باشد که البته تا کنون داشته است از اواخر امسال و اوایل سال آینده ناوگانی که خریداری کرده است مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل تحول قابل توجهی طی این ماه‌ها در بخش حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نیاز شهر تهران با ۳۰۰ اتوبوس رفع نمی‌شود، بیان کرد: باید به سمتی پیش برویم که چند هزار اتوبوس در حمل و نقل عمومی به کار گرفته شوند تا سر فاصله‌های بسیار زیاد شبکه‌های حمل و نقل را کاهش دهیم.

وی با تاکید به اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه حمل و نقل و خدماتی که باید این حوزه داده شود گفت: همچنان شاهد آشفتگی در زیر ساخت‌های الکترونیک شهر هستیم و چراغ‌ها و دوربین‌های شهر همچنان خراب هستند و سیستم کنترل سرعت تقاطع‌ها عملکرد خوبی ندارند، این امر از بی توجهی به تجهیزات سیستم حمل و نقل هوشمند ناشی می‌شود و متاسفانه در این بخش شاهد تغییر و تحولی نیستیم و این مسئله بسیار به ترافیک شهر آسیب زده است و امیدواریم در اواخر سال با در اختیار گرفتن ناوگان حمل و نقل جدید، تلاش‌های پلیس راهور و رسیدن خدمات حمل و نقل شرایط بهبود یابد.

وی توضیح داد: باید برنامه ریزی حمل‌و‌نقل به گونه‌ای صورت گیرد که ساعات اوج ترافیک توزیع شود و متاسفانه این مسئله را در حال حاضر نداریم. این اقدام بسیار تخصصی است و باید توسط مهندسان حمل و نقل انجام شود، همچنین باید خدمات حمل‌و‌نقل در حوزه‌های سیستم‌های هوشمند، تجهیزات و مدیریت ترافیک بهبود پیدا کند اما تاکنون به جز خرید ناوگان شاهد اتفاق خوبی در این زمینه نبوده‌ایم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *