صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

توسعه مسیر‌های پیاده روی و دوچرخه سواری از اولویت‌های مجموعه شهری است

۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸:۰۴
کد خبر: ۴۷۳۸۷۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه مدیران معاونت حمل و نقل ترافیک و شهردار منطقه ۹ و مدیران شهری منطقه در بازدید از منطقه ۹ شهری از اقدامات ترافیکی انجام شده در ورودی غربی پایتخت ابراز رضایت کرد.


به گزارش گروه جامعه ، پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در بازدید از پروژه‌های ترافیکی منطقه ۹، اقدامات خوبی صورت گرفته و کار‌های دیگری هم می‌بایست انجام شود.

وی با اشاره به ایستگاه مترو استاد معین و خروجی ضلع جنوبی خیابان آزادی اظهار داشت:بازگشایی و راه اندازی یک ترمینال خروجی در ضلع جنوبی خیابان آزادی جهت ایستگاه مترو استاد معین مورد بررسی است که امیدواریم با ارائه تمهیداتی با کمک شهرداری منطقه ۹ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد دسترسی و احداث فضای گالری در ورودی پایتخت اقدام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود:بازنگری در احداث مسیر‌های مختلفی که در محدوده خطوط بی آر تی و پل‌ها و خروجی‌هایی که باید ساخته شود مورد بررسی می‌باشد.

پور سید آقایی در بازدید از پارک آموزش ترافیک منطقه ۹ تاکید کرد: اگر بخواهیم مسئله فرهنگ ترافیک را در شهر حل کنیم می‌بایست از همین سنین کودکی و خردسالی آموزش مباحث ترافیکی را جدی گرفت و با فرهنگ رانندگی درست و پیاده روی و دوچرخه سواری که خوشبختانه همه این‌ها در پارک آموزش ترافیک منطقه ۹ گنجانده شده است و حتی مسیر دوچرخه سواری در آن طراحی شده است سبب می‌شود تا بچه‌ها از ابتدا با موضوع حمل و نقل پاک نظیر دوچرخه سواری در مسیر‌های تعیین شده و ایمن آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در بحث حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان کرد و گفت: رویکرد مدیریت شهری در بحث حمل و نقل و ترافیک به سمت استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و پاک و ایجاد زیر ساخت‌ها می‌باشد که در این راستا بایست با صرف وقت و انرژی لازم، مسیر‌هایی را جهت پیاده روی، دوچرخه سواری، مترو، خطوط اتوبوس رانی و بی آر تی توسعه داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز به اتمام مسیر‌های باقیمانده بزرگراهی و عدم تعریض خیابان‌ها اشاره و تصریح کرد: اتمام مسیر‌های بزرگراهی که بخش اعظمی از آن انجام شده در دستور کار است، اما امور مرتبط با تعریض خیابان‌ها و کار‌هایی که بیشتر با محوریت توسعه خودرو سواری بوده از سیاست مجموعه شهری خارج است که به عنوان نمونه بحث تعریض خیابان زرند در منطقه ۹ مطرح شده بود که براساس مطالعات انجام شده طرح تعریض این محور منتفی می‌باشد چرا که تعریض‌های بی موردی در سطح شهر سبب شده شهروندان مناطق زمین هایشان منجمد شده و نتوانند فعالیتی انجام دهند.

پورسید آقایی همچنین به بحث انتقال پایانه غرب در مبدا ورودی پایتخت اشاره کرد و اذعان داشت: در خصوص انتقال پایانه غرب و سایر پایانه‌ها با انجام مطالعات جامع مقرر شده تا در صورتی که محل ترمینال‌های جدیدی که بتواند حمل و نقل عمومی در کنار خود داشته و شهروندان با استفاده از مترو یا وسایل حمل و نقل عمومی نظیر بی آر تی به راحتی تردد کنند کار انتقال را پی گیر شویم در غیر این صورت موافق این نیستیم تا ترمینال‌ها به محل‌های جاده‌ای خارج از شهر منتقل شود، چرا که عملا بار ترافیکی را بیشتر خواهد کرد.

در ادامه مفاخریان شهردار منطقه ۹ بیان داشت:منطقه ۹، در قسمت غربی تهران به عنوان دروازه غربی به واسطه پایانه غرب و فرودگاه مهرآباد مطرح است که با تردد ۵ میلیون نفر جمعیت شناور در شبانه روز نقش دروازه‌ای آن تقویت شده و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به لزوم نوسازی خط کشی‌های ترافیکی در سطح محدوده منطقه ۹ افزود: در حوزه خط کشی با محدودیت‌هایی روبه رو هستیم که با توجه به شرایط خاص منطقه و تردد خودرو‌های سنگین و طول عمر کم خطوط، منطقه نیاز مبرمی به مساعدت معاونت حمل و نقل و ترافیک در این خصوص دارد.

شهردار منطقه ۹ همچنین با تاکید بر لزوم انتقال دوربرگردان بزرگراه فتح در جهت تسهیل دسترسی شهروندان در استفاده از تنها بیمارستان منطقه اشاره کرد و گفت: بحث انتقال دوربرگردان بزرگراه فتح و تسهیل در دسترسی شهروندان به تنها بیمارستان منطقه با توجه به احداث بزرگراه بهاران نیاز است تا با ایجاد تقاطع غیرهمسطح زمینه مدیریت بر مباحث ترافیکی و تسریع در خدمت رسانی به شهروندان فراهم شود.

مفاخریان در پایان خاطر نشان کرد و افزود: با پی گیری‌های صورت گرفته مصوب شده است تا با ایجاد دسترسی ها، زیر گذر‌های میدان آزادی در ضلع جنوب و شرق براساس نیازمندی مبنی بر تسهیل گره ترافیکی در این نقطه حساس از پایتخت ایجاد شده تا با رویکردی مثبت راهکار‌های جدیدی برای حل مشکلات ترافیکی ایجاد گردد.

پس از بازدید میدانی از منطقه ۹ با تشکیل جلسه‌ای که با حضور افندی زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مفاخریان شهردار منطقه ۹ و مدیران شهری و ترافیکی انجام شد، مصوبات گذشته منطقه در ۵ بند از جمله اتصال محور تفرش به آیت الله سعیدی، پایانه شمشیری و طرح توسعه‌ای آن، ساماندهی میدان آزادی و خطوط تندرو، پل عابر پیاده مقابل ایستگاه مترو استاد معین و شبکه معابر مورد برسی قرار گرفت و اقدامات لازم انجام شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *