صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید قدوسی بازدید کرد 

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۸۵۹۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ادامه بازدید‌ از مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ، از مجتمع قضایی شهید قدوسی بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- ربیع اله قربانی در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی شهید قدوسی در جمع قضات، با اشاره به حجم کار سنگین و عدم تناسب نیرو اعم از قضایی و اداری در محاکم تهران، راه برون‌رفت از این معضل را، جذب کارآموزان قضایی آموزش‌دیده خاص جهت جذب مستقیم در محاکم تهران دانست و گفت: در محاکم حقوقی حجم مسائل و مشکلات موجود بیشتر از محاکم کیفری است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: زیبایی کار ما در دستگاه قضایی و هر خدمتگزار در نظام اسلامی این است که نگاه‌مان تکلیفی و به‌قصد رضای خدا جهت خدمت به مردم باشد که در این‌صورت، ماندگار و جاودان خواهد بود. این نوع نگاه قطعاً روحیه خستگی‌ناپذیری همکاران را تقویت خواهد کرد.

وی ادامه داد: افتخاری بزرگ برای همه قضات است که در دستگاهی خدمت می‌کنند که دانش و علم خود را جهت تحقق بالاترین و مقدس‌ترین ارزش انسانی و پیام وحی که عدالت است، به‌کار می‌گیرند. 

رئیس کل محاکم تهران گفت: پرچم‌دار اجرای عدالت در نظام اسلامی قضات و همکارانی هستند که هرکدام به‌عنوان متولیان و تصمیم‌گیرندگان مسائل قضایی عمیقاً نقشی مهم و اساسی در برقراری عدالت و تضمین اجرای صحیح قوانین در جامعه برعهده دارند.

قربانی گفت: عدالت صرفاً یک مفهوم نیست بلکه یک نیروی زنده و تنفسی است که فرد، خانواده و اجتماع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و جامعه را در مسیر زندگی هدایت می‌کند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: مسئولیتی سنگین بر دوش قضات است که مستلزم فداکاری خستگی‌ناپذیر همراه با شفافیت، صداقت و اجرای دقیق قوانین برای دستیابی به حقیقت و عدالت باشد. اگر ما این تکلیف را به درستی ادا کنیم بستری برای برقراری امنیت و عدالت اجتماعی در جامعه فراهم می‌شود و باعث شکل‌گیری جامعه‌ای پویا و عادلانه خواهد شد. 

وی گفت: اقدامات قضایی عادلانه موجب صیانت از آزادی‌های مشروع و تضمین اجرای آن است؛ اجرای عدالت در دستگاه قضایی به‌عنوان پناهگاه مردم چراغ امیدی در دل همه کسانی است که به دنبال آرامش و جبران خسارت خود از سیستم قضایی هستند. 

 قربانی گفت: در پرونده‌های مهم و چالش برانگیز انتظار داریم قضات با همدلی، بی‌طرفی، مشورت و بررسی دقیق شواهد و با حفظ استقلال همدیگر را یاری کنند که بتوان در رابطه با پرونده به‌بهترین وجه تصمیم‌گیری شود. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: انتظار داریم سرپرستان مجتمع‌های قضایی نیاز‌های آموزشی خود را اعلام کنند و همکاران نیز از جلسات آموزشی استقبال کنند تا ضمن توانمندسازی آنها، رویه قضایی واحدی نیز در این زمینه شکل گیرد.

وی در این بازدید به شناسایی و رصد پرونده‌های مهم اشاره کرد و در اهمیت این مسئله به ایجاد دبیرخانه پرونده‌های مهم در مجتمع‌های قضایی پرداخت و گفت شایسته است مدیران مجتمع‌های قضایی با تدبیر لازم، زمینه ایجاد آن را فراهم کنند که باعث تسریع در فرآیند رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *