صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

اصلانیان: چه کسی پاسخگوی مصدومیت سلمانی است؟/ تیمِ امید، فوتبال ایران را نابود کرد

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۳۸۵۹۲
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فدراسیون فوتبال می‌تواند پول حاصل از جرایم بازیکنان و مربیان را صرف خرید امکانات برای داوران کند.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: این بازی بار فنی زیادی نداشت. درست است پرسپولیس سوار بازی بود، اما در خلق موقعیت، زیاد موفق نبود. پرسپولیس یکی، دو فرصت گل در چارچوب داشت که فقط یکی وارد دروازه شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پرسپولیس میزبان بود و تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمده بود، انتظار می‌رفت گل‌های بیشتری را در این دیدار ببینیم. پرسپولیس باید در بازی‌های خانگی تهاجمی‌تر بازی کند و زیاد گل بزند. تماشاگری که وقت گذاشته و به ورزشگاه‌ آمده، دوست دارد بازی زیبا، همراه با گل‌های زیاد ببیند.

*چقدر امکانات به داوران داده‌اند که قضاوت خوب می‌خواهند؟

اصلانیان در مورد عدم امکانات در داوری‌های فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال چه امکاناتی به داوران داده که انتظار دارد در حد داوران درجه یک فیفا قضاوت کنند. داوری فوتبال ایران در حد لیگ‌های درجه ۳-۴ دنیاست و در همین حد باید از آن‌ها انتظار داشته باشیم. در تمام دیدار‌های لیگ برتر قضاوت‌ها ضعیف است و باید تجهیزات روز دنیا را در اختیار داوران قرار دهند. فدراسیون فوتبال، بازیکنان و مربیان را به خاطر مصاحبه‌ها جریمه می‌کند و این پول را می‌تواند در خرید امکانات برای داوران هزینه کند.

*کیفیت تصویربرداری بازی‌های لیگ برتر مانند ۲۰ سال پیش است

کارشناس فوتبال در خصوص کیفیت تصاویر تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر، عنوان کرد: تصویربرداری امسال لیگ برتر در شهرستان‌ها همانند ۲۰ سال قبل است و حتی الان هم آنالیزو‌رهای تیم‌ها دچار مشکل‌ می‌شوند. در بعضی از اوقات بازی؛ خط کشی زمین، نقطه پنالتی، شش قدم، خط دروازه و حتی گاهی توپ هم مشخص نیست. واقعاً چرا تفکری برای پیشرفت و حرکت رو جلو برای تصویربرداری وجود ندارد؟

پیشکسوت فوتبال در مورد کسر یک امتیاز از پرسپولیس افزود: این قانون‌های من درآوردی که مسلما برای خودمان است و در هیچ کجای دنیا، زیر مجموعه فیفا یا ای‌ف‌سی وجود ندارد. قوانین من‌درآوری با جرایم نقدی حل می‌شود. 

*خستگی دلیل پارگی رباط صلیبی سلمانی است

اصلانیان در خصوص تعطیلات لیگ برتر ادامه داد: همه جای دنیا با فیفا‌دی لیگ‌شان را تعطیل می‌کنند، اما در مسابقات‌شان وقفه نمی‌افتد؛ ضمن اینکه بدن بازیکنان تراز اول دنیا از لحاظ آمادگی جسمانی خیلی جلوتر از بازیکنان ماست. چون بازیکنان‌ ما از شرایط و فضای مسابقه دور هستند، بیشتر آسیب می‌بینند. بعد از تعطیلات اگر بازیکن مصدوم نشود، باید حداقل ۳ بازی انجام بدهد تا به فرم قبلی خود برسد.

وی در مورد آسیب‌دیدگی یاسین سلمانی اضافه کرد: دلیل اصلی پارگی رباط پای سلمانی به خاطر مسیر‌های طولانی سفر‌هایی بود که در یک مدت کم انجام داد. اولین علت آسیب‌دیدگی خستگی است. وقتی ابتدای بازی، بازیکن دچار آسیب‌دیدگی می‌شود، نشان می‌دهد که بدن توان ندارد. حالا به قول رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس؛ آیا برای مصدومیت سلمانی کسی پاسخگو است؟

*داستان‌های تکراری تیم امید مشمئزکننده شده

اصلانیان درباره عدم نتیجه‌گیری تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: تیم امید چه کمکی به فوتبال ایران کرده است؟ تیم امید، فوتبال ایران را نابود کرد، پس بهتر است کلاً تیم امیدی نداشته باشیم. این تیم به بدترین شکل به روح و روان باشگاه‌ها آسیب زد. هیچ تفکری پشت تیم امید نبود، فنی و تاکتیکی هم بازی نمی‌کرد؛ برنامه‌ریزی بلندمدتی هم وجود نداشت.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: هر بار که از انتخابی المپیک حذف می‌شدیم، مسئولان بلافاصله مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند؛ از حالا باید برای ۴ سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. این ماجرای تیم امید دیگر به داستان تکراری مشمئزکننده‌ای تبدیل شده بود.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *