صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضایی از مددجویان کمیته امداد حمایت‌های حقوقی و قضایی می‌کند

۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۸۲۷۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان کرمان آمادگی دارد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت حقوقی و قضایی کند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با معاون کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: شاید دردناک‌ترین موضوع این باشد که یک فرد بخاطر فقر و بی پولی نتواند در مقابل یک فرد ثروت‌مند از حق مشروع خود دفاع کند، که بایستی تدابیری اندیشیده شود تا خدمات حقوقی و قضایی بصورت عادلانه در اختیار تمام افراد جامعه به ویژه افراد بی بضاعت قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت‌های خوب و مناسبی در دادگستری استان، کانون‌های وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان در مرکز استان و شهرستان‌ها جهت حمایت حقوقی و ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان کمیته امداد فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز این آمادگی را دارد با همکاری کمیته امداد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌های متنوعی را برای مددجویان برنامه ریزی و اجرا کند.

حجت‌السلام و المسلمین حمیدی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توانمند سازی و اشتغال آفرینی برای افراد تحت پوشش خود و کمک به پیشرفت تحصیلی فرزندان آنان، تمهیداتی تدارک دیده است که این فقر به فرزندان آن‌ها منتقل نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان کرمان آمادگی دارد با انعقاد تفاهم نامه‌ای با اداره کل کمیته امداد از مددجویان این نهاد حمایت حقوقی و قضایی کند.

وی افزود: لازم است اولویت سیستم قضایی و کمیته امداد امام (ره) بر صیانت و حفاظت از مددجویانی باشد که در معرض آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کمیته امداد امام (ره) با همکاری سازمان‌های فرهنگی دیگر بایستی با برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگ سازی متناسب، در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش قدم باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *