صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

طرح «اصلاح تبصره ماده واحده مصوبه روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» در شورا تصویب شد

۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۸۱۸۳
همزمان با یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طرح «اصلاح تبصره ماده واحده مصوبه روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» مورد بررسی قرار گرفت و با ۲۰ رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورا و در جریان بررسی طرح «اصلاح تبصره ماده واحده مصوبه روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» با بیان اینکه از مردادماه جلسات مختلفی برای پیش‌بینی برنامه‌های هفته تهران، برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره اقوام و نمایشگاه‌ها، برپایی خیابان ورزش در مناطق، برنامه‌های تهران بدون زباله و برنامه‌هایی از این قبیل در حال اجراست و ضمن تقدیر از شهرداری تهران امیدواریم با تصویب طرح پیشنهادی روز تهران شاهد برگزاری برنامه‌های جامع‌تر و اثرگذارتر باشیم.

وی با بیان اینکه دو فوریت طرح در چهارم مهرماه به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: مصوبه پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کشور جهت تعیین روز تهران در دستور بررسی برای اصلاح قرار گرفت.

معدنی پور تأکید کرد: بر اساس تبصره‌های این مصوبه شهرداری تهران موظف است نسبت به پیگیری ثبت روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی در تقویم سالیانه از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور و ایجاد دبیرخانه آن به منظور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هماهنگ نسبت به تشکیل شورای سیاست گذاری روز تهران اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری روز تهران موظف است ضمن بررسی، تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌های مرتبط با روز تهران و برنامه‌های سالیانه این روز نسبت به الگوسازی و معرفی تهران در سطح ملی و بین المللی اقدام کند.

گفتنی است طرح «اصلاح تبصره ماده واحده مصوبه روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» با ۲۰ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *