صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

والیبال انتخابی المپیک| شکستی دیگر برای ایران در دوران پساعطایی/ زور ایران به ایتالیا نرسید

۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹:۴۶
کد خبر: ۴۷۳۷۸۹۵
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران به‌رغم ارائه بازی تماشاگرپسند مقابل ایتالیا، سه بر صفر مغلوب این تیم شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال گروه نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر ریودوژانیرو و با حضور تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، ایران، آلمان و قطر پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۰ امروز (جمعه ۱۴ مهر) به مصاف ایتالیا رفت و سه بر صفر با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید.

این مسابقه در حالی آغاز شد که تیم ایران سیدمحمد موسوی را به دلیل اعتراض به داور در مسابقه با جمهوری چک در محرومیت یک جلسه‌ای، در اختیار نداشت.

علیرضا طلوع‌کیان در نخستین آزمون رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران از  ترکیب جواد کریمی، مبین نصری، محمد، ولی زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو برابر ایتالیا استفاده کرد.

این مسابقه بیست‌وهفتمین دیدار تاریخ دو تیم ایران و ایتالیا بود که نوزدهمین برد را برای نماینده سرزمین چکمه به همراه داشت.

تیم ملی والیبال ایتالیا در سال ۱۹۷۶ (۴۷ سال پیش) برای نخستین بار در بازی‌های المپیک حضور یافت و این تیم تاکنون ۱۲ دوره حضور در این رویداد مهم جهان را تجربه کرده است. نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ از جمله افتخارات تیم ملی والیبال ایتالیا در بازی‌های المپیک است. این تیم همچنین سه مقام سومی و مدال برنز المپیک را در گنجینه افتخارات خود دارد.

مردان والیبال ایتالیا تا کنون در ۱۸ دوره قهرمانی مردان جهان شرکت کردند و در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۲۲ به مقام قهرمانی دست یافتند. این تیم در سال ۱۹۷۸ نیز به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۵ مهرماه در ششمین مسابقه خود به مصاف برزیل میزبان مسابقات می‌رود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *