صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

واکنش ایران به بیانیه مداخله جویانه انگلستان درباره پرتاب ماهواره "نور ۳"

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۳۷۶۴۶
سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه انگلستان در خصوص پرتاب ماهواره تصویربرداری "نور ۳" واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان – ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه رژیم انگلیس در خصوص پرتاب ماهواره تصویربرداری "نور ۳" اظهار داشت: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلّم جمهوری اسلامی ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه که حاکی از عصبیت و نگرش‌های خودمحورانه رژیم انگلیس نسبت به پیشرفت‌های ایران اسلامی است، در عزم ملت ایران برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری خللی ایجاد نخواهد کرد. البته چنین مواضع خصمانه رژیم انگلیس در قبال ملت ایران مسبوق به سوابق تاریخی بوده است.
  
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به رغم برخی تفاسیر برخاسته از تمایلات یکجانبه گرایانه برخی طرفها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس کشورمان تحمیل چنین رویکرد‌های نامتعارف را کاملا مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق موازین و مقررات بین‌المللی و در راستای تحقق حقوق خود بویژه حق توسعه و پیشرفت، استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی را برای خود محفوظ دانسته و در این مسیر منتظر نظرات برخی کشور‌هایی که در صدد تحمیل آرا و اقدامات یکجانبه خود بر دیگران هستند، نخواهد بود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *