صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۶۹ شعبه حل اختلاف ویژه مشاغل در سطح استان تهران دایر شده است

۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷:۰۹
کد خبر: ۴۷۳۷۰۶۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران از تاسیس ۶۹ شعبه تخصصی مشاغل و واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_  غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران در آیین افتتاح شعب حل اختلاف ویژه بانک رفاه با بیان اینکه شورای حل اختلاف در دو موضوع صدور رای و ایجاد صلح و سازش دارای صلاحیت است عنوان کرد: بنای اصلی و هدف از تشکیل شورای حل اختلاف بر مبنای حل منازعات و ایجاد صلح و سازش است که در این راستا ۶۰ مجتمع حل اختلاف در استان تهران دایر شده است.

 وی افزود: بیش از ۳ هزار کارمند و ۲۱۷ نفر قاضی در این شورا‌ها در حال خدمت هستند و ماهانه ۷۰ هزار پرونده به این شعب وارد می‌شود که حدود یک پنجم از کل پرونده‌های وارد شده به شورا‌های حل اختلاف سراسر کشور را شامل می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۰ شعبه ویژه صلح و سازش با هدف اصلاح ذات‌البین و صلح و سازش برای طرفین پرونده‌ها در داخل مراجع قضایی و دادسرا‌های استان تهران تشکیل شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران با تاکید بر ایجاد شعب تخصصی در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضایی تصریح کرد: تاسیس شعب حل اختلاف در ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۶۹ شعبه تخصصی در سطح استان تهران دایر شده است.

وی افزود: این شعب در شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، سازمان بورس و واحد‌های دانش بنیان و دانشگاهی تاسیس شده‌اند.

مهدوی تاسیس این شعب تخصصی را برای کاهش ورودی پروند‌ه‌ها به دستگاه قضایی بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: در ما‌های گذشته پس از افتتاح همزمان ۶ شعبه حل اختلاف در شهرک صنعتی شمس‌آباد از مجموع پرونده‌های وارد شده به این شعب ۸۰ درصد به صلح و سازش ختم شده اند که آمار بسیار مطلوبی است.

وی با بیان اینکه همه کارکنان این شعب از جنس خود آن واحد هستند تصریح کرد: یکی از دلایل کارایی این شعب همین است که تمامی اعضای آن از بطن کار و آشنا به تمامی جوانب موضوع هستند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران ادامه داد: پرونده‌های قضایی قبل از دادیاری و بازپرسی به شورا‌های حل اختلاف ارجاع داده می‌شوند و احکام صادر شده در این شعب دارای اعتبار و مرجع رسیدگی به پروند‌ه‌هاست که این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این شورا‌ها دارد.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی اظهار کرد: راه اندازی این تعداد شعب در سال‌های اخیر به دلیل اهمیت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کسب و کار‌ها و تحقق شعار سال بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *