صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

اوستی: گام‌های نخست جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید بسیار مهم است

۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷:۵۸
کد خبر: ۴۷۳۷۰۲۷
دبیر شورای علمی جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید تلاش اولین دوره این جشنواره را در راستای زمینه‌سازی برای اهداف اولیه‌ای که تعریف‌شده دانست تا در سال‌های آینده شاخص‌های برنامه‌ریزی‌شده و سیاست‌های تکمیلی بر اساس اهداف والاتری به اجرا گذاشته شود.

زهرا اوستی دبیر شورای علمی جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار میزان و درباره چشم‌انداز این جشنواره در سال‌های آینده اظهار کرد: تلاش ما این است که در اولین جشنواره بین‌المللی خورشید اهداف اولیه‌ای که تعریف‌شده، زمینه‌سازی کنیم تا در سال‌های آینده شاخص‌های برنامه‌ریزی‌شده و سیاست‌های تکمیلی را بر اساس اهداف والاتری به اجرا بگذاریم، بنابراین اجرایی شدن اهداف اولیه نکته‌ای مهم و ارزشمند است که باید به آن توجهی ویژه داشت.

وی ادامه داد: بنیاد بین‌المللی گوهرشاد یک اتاق فکر برای ارائه الگو‌هایی مناسب با تکیه بر عقلانیت، معرفت و فطرت محسوب می‌شود که در حیطه زن و خانواده کاربردی بوده و نیاز است تا به آن توجهی ویژه شود.

اوستی ضمن پرداختن به آسیب‌های موجود در عرصه زنان و خانواده در جامعه امروز تاکید کرد: در جوامع انسانی امروز خلأ در حیطه بنیاد خانواده‌ها وجود دارد و این امر به واسطه هجمه‌های رسانه‌های استکباری شکل گرفته و به همین دلیل تفاوت‌هایی که بین زنانی که الگو و حرکت‌کننده بر مبنای عقلانیت هستند، با زنانی که در کف جامعه قرار دارند، وجود دارد. همه تلاش ما در این نکته خلاصه شده که گفتمان و دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی را با اهرم رسانه وارد میدان کنیم و به معرفی شاخص‌های برتر بپردازیم.

وی ادامه داد: بنیاد گوهرشاد معتقد است، شاخص‌های ارزشمند از زن و شخصیت انسانی او وجود دارد که باید مطرح و به‌واسطه تبلیغات معرفی و اجرایی شود. حفظ استاندارد‌ها و شاخص‌هایی که کرامت بانوان را از صدمه حفظ کرده و حیات اجتماع را از خطر دور می‌کند، به تقویت کانون خانواده می‌انجامد و از آسیب و متلاشی شدن بازمی‌دارد.

اوستی تصریح کرد: در کنگره زنان تاثیرگذار دغدغه‌ها حول محور معرفی زنان شاخص شکل گرفته است. این افراد به‌عنوان زنان تاثیرگذار و با تجربه که پستی و بلندی‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند و تجربه‌های ارزنده‌ای را کسب کرده‌اند و می‌توانند انتقال‌دهنده آن باشند، در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تمام شاخصه‌هایی که یک انسان تکامل‌یافته در قالب زن باید به عنوان محور‌های اساسی خانواده دارا باشد، مطرح شده تا نگاهمان به زنان ابزاری نباشد. به همین دلیل بنیاد گوهرشاد دغدغه خود را در حوزه خانواده و زنان با شاخص‌های خاص معرفی کرده است.

وی سمت و سودهی به رسانه‌ها به‌منظور معرفی شاخص‌های یک زن و استاندارد‌های بانوان را مهم دانست و تاکید کرد: شاخص‌هایی که معرفی‌شده و برای آن تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، زمینه را فراهم می‌کند تا نکاتی مهم را به آنان یادآوری کند تا بدین ترتیب افراد بتوانند در برابر بسیاری از قوانین نادرست کشور‌های غربی مقابله کنند.

دبیر شورای علمی جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید، خانواده‌محوری را یکی از ارزش‌های مهم جامعه انسانی دانست و افزود: متاسفانه امروزه قوانینی در برخی از کشور‌ها مصوب می‌شود که علیه خانواده بوده و این نظام مهم و حیاتی جامعه انسانی را متزلزل و تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: زن و مرد تکمیل‌کننده یکدیگر بوده و نظام خانواده را پایه‌گذاری می‌کنند، از این‌رو سرمایه‌گذاری بر این کانون کوچک، اما تاثیرگذار و معرفی مسیر درست برای پایداری خانواده یکی از نکات مهم محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشت، از سوی دیگر، چون زنان در نقش تربیتی وظیفه‌های مهم و اساسی در خانواده بر عهده دارند، بنابراین اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به آنان نکته بسیار مهمی است و باید به آن توجه ویژه داشت. از رسانه‌ها انتظار می‌رود تا معنی حقیقی خانواده و نقش زنان را معرفی، بسط و گسترش دهند.

اوستی بار دیگر اشاره‌ای به اتاق فکر کانون گوهرشاد داشت و تصریح کرد: یکی از مباحث مهم و اساسی که نیاز است تا رسانه‌ها به آن توجه بیشتری داشته باشند، ارتباط اولیه جامعه با جشنواره خورشید است، تا این هم‌صدایی و همسویی پایه‌گذار حرکت‌هایی ارزشمند و تاثیرگذار بر جامعه باشد. در این زمینه سیاست‌ها و برنامه‌هایی نیز در نظر گرفته شده که در آینده به آن پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *