صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان مرکز خوزستان: دستگاه قضایی استان آماده آموزش مسائل حقوقی به دانش‌آموزان است

۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵:۱۵
کد خبر: ۴۷۳۶۸۷۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از آمادگی دستگاه قضایی استان برای برگزاری کلاس‌های آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی ویژه دانش‌آموزان خبر داد.

خبرگزاری میزان- صادق جعفری چگنی در حاشیه بازدید از مدرسه دخترانه متوسطه اول مطهره در منطقه کوی علوی اهواز با تاکید بر اینکه افراد باید از پایه‌های ابتدایی دوران دانش آموزی با مسائل حقوقی آشنا شوند، گفت: متاسفانه جای ارائه آموزش در حوزه حقوق فردی و اجتماعی در کتب درسی مدارس خالی است و دستگاه قضایی استان آماده همکاری با آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص این مبحث مهم است.

وی با بیان این که برخی خانواده‌های دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند که باید اقداماتی انجام شود تا دانش آموزان درگیر مسائل خانواده خود نشوند، افزود: همچنین در مباحث حمایت روانی و یا معلولیت جسمانی دانش آموزان، دستگاه‌هایی همچون بهزیستی باید اقدامات موثرتری صورت دهند.

ضرورت اجرای طرح نماد در خوزستان

جعفری چگنی با اشاره به آغاز طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) از سوی آموزش و پرورش برای حمایت از دانش آموزان گفت: این طرح هنوز به طور جدی در استان عملیاتی نشده و ضرورت دارد که دستگاه‌های حمایتی و خیران در کنار آموزش و پرورش و دستگاه قضا برای اجری این طرح تلاش کنند.

وی با بیان اینکه طرح نماد در راستای اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است، افزود: در قالب این طرح دانش آموزانی که درگیر مسائل و مشکلات اجتماعی و آسیب‌های مختلف هستند در سطح مدارس شناسایی شده و به شویه مقتضی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: زمنیه‌های اولیه اجرای این طرح همچون شناسایی دانش آموزانی که دچار مشکلات مختلف جسمی، روانی و اجتماعی هستند، آغاز شده است و تمام دستگاه‌های حمایتی باید در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی با بیان اینکه به صورت میدانی مسائل و مشکلات دانش آموزان در مدارس استان بررسی می‌شود، ادامه داد: متاسفانه مشکلات دانش آموازن در مناطق حاشیه‌ای اهواز بسیار بیشتر است لذا از خیرین برای حمایت از دانش آموزان و مدارس در این مناطق درخواست همکاری و کمک داریم.

جعفری چگنی با اشاره به اینکه برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده است، گفت: با این وجود برخی از دانش آموزان به دلایل فرهنگی و یا مالی امکان ادامه تحصیل را ندارند که باید به زودی شناسایی و امکان تحصیل آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *