صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدل برگزاری لیگ برتر والیبال ۱۴۰۲ مشخص شد

۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷:۰۶
کد خبر: ۴۷۳۶۸۶۸
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
سازمان لیگ فدراسیون والیبال شرایط برگزاری سی‌وهفتمین دوره لیگ برتر مردان شامل مقررات اجرایی، مقررات فنی، شرایط سنی تیم‌ها و دوپینگ را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سی‌وهفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز یکشنبه ۳۰ مهرماه آغاز خواهد شد و قوانین و شرایط حضور در این رقابت‌ها از سوی سازمان لیگ به مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام شد.

در اطلاعیه سازمان لیگ به مدیران عامل باشگاه‌های فرهنگی ورزشی لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۲ آمده است:

تمامی مسابقات لیگ برتر مردان در سال ۱۴۰۲ مطابق با قوانین و مقررات بین المللی FIVB و آیین‌نامه سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد. این مسابقات ساعت ۱۶ روز‌های چهارشنبه برگزار می‌شود و تغییر در زمان برگزاری بازی منوط به اتفاقات پیش بینی نشده با توافق کتبی دو تیم و تأیید سازمان لیگ حداقل ۴۸ ساعت قبل از مسابقه و یک بار در طول فصل امکان پذیر است.

جلسه هماهنگی حتماً عصر روز قبل از مسابقه (با حضور ناظرین فنی و داوری، سرپرست مسابقه، نایب رئیس هیأت میزبان، سرپرست دو تیم و نماینده حراست اداره ورزش جوانان) تشکیل گردد و برنامه تمرین تیم‌ها یک روز قبل از مسابقه و با توافق تیم میهمان حدفاصل ساعت ۱۵ تا ۱۸ به مدت ۹۰ دقیقه در سالن مسابقه است.

مسابقات در دور مقدماتی به صورت رفت و برگشت و در دوره پایانی به صورت پلی آف و دو برد از سه بازی انجام خواهد شد. مرحله پلی آف، تیم‌های اول تا هشتم برای تعیین مقام‍‌های اول تا هشتم و تیم‌های یازدهم تا چهاردهم برای تعیین دو تیم سقوط کننده به دسته یک سال آینده با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

زمان آغاز فصل نقل و انتقالات از یک روز پس از پایان نیم فصل اول تا یک روز قبل از شروع نیم فصل دوم است که باشگاه‌ها حداکثر ۵ نفر را از لیست کسر و مجاز هستند نسبت به جایگزینی آنان از میان بازیکنان آزاد و بازیکنانی که حتی یک رالی برای تیم خود بازی نکرده باشند، اقدام کنند.

باشگاه‌ها مکلف هستند حداکثر دو هفته قبل از مسابقه نسبت به معرفی سرپرست مسابقه و رابط رسانه‌ای باشگاه به صورت مکتوب به سازمان لیگ فدراسیون اقدام نمایند.

بازیکنان هر تیم حداکثر ۱۵ بازیکن بزرگسال، دو بازیکن زیر ۲۳ سال (امید)، دو بازیکن رده سنی جوانان و یک بازیکن نوجوان خواهند بود. چنانچه تیمی بازیکن جوان نداشته باشند، فقط می‌توانند به جای آن از بازیکنان نوجوان استفاده کند. (ثبت قرارداد با بازیکنان نوجوانان و جوانان حداکثر تا ۲۰ بازیکن مجاز است. لازم بذکر است تیم می‌تواند در هر بازی از بازیکنانی که ثبت قرارداد شده اند برابر ماده ۱۷ آیین نامه استفاده نمایند.)

باشگاه‌ها توانند حداکثر از ۷ بازیکن بزرگسال لیگ برتر و دسته یک سال قبل استفاده نمایند. این قانون شامل بازیکنان لژیونر نمی‌باشد. در هر مسابقه ترکیب تیم شامل ۱۲ بازیکن بزرگسال، ۱ بازیکن زیر ۲۳ سال (امید)، ۱ بازیکن جوان یا نوجوان است. چنانچه تیمی بازیکن زیر ۲۳ سال (امید) نداشته باشد، می‌تواند از بازیکن جوان یا نوجوان استفاده کند.

هر باشگاه می‌تواند حداکثر با ۳ بازیکن خارجی طبق مقررات نقل و انتقال فدراسیون بین المللی والیبال قرارداد منعقد کند. هر ۳ بازیکن خارجی تحت قرارداد باشگاه می‌توانند در لیست ۱۴ نفرۀ تیم در مسابقه قرار بگیرند، مشروط بر اینکه در هر رالی تنها ۲ بازیکن خارجی در زمین حضور داشته باشد.

کادر فنی تیم شامل: یک نفر مربی، دو نفر کمک مربی، یک نفر فیزیوتراپ، یک نفر پزشک (یا چهار عضو دارای کارت مسابقات از کادر تیم (جمعاً ۵ نفر) و بازیکنان ذخیره که نامشان در لیست چهارده نفره تیم ثبت شده است (جمعاً ۸ نفر) و عضوی که به تشخیص سازمان لیگ دارای کارت مسابقات باشد. عوامل رسانه‌ای، تدارکات، مدیر فنی و سرپرست تیم مجاز نیستند روی نیمکت بنشینند.

مربی و کمک مربی تیم‌ها باید حداقل دارای کارت مربیگری سطح یک بین المللی یا گواهینامه دورۀ عالی مربیگری باشند. پزشک، فیزیوتراپ، تراپیست و ماساژور بایستی مورد تأیید کمیته پزشکی فدراسیون باشند. آنالیزور و بدنساز تیم نیز باید دارای مدرک بدنسازی و گواهینامه مورد تأیید آنالیزوری از کمیته آموزش فدراسیون باشد.

سازمان لیگ به منظور حمایت از ترویج ورزش پاک در طول برگزاری مسابقات برای هر مسابقه که لازم باشد با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی از بازیکنان تست دوپینگ به عمل می‌آورد.

شرایط سنی رده‌سنی بازیکنان در لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

 نوجوانان متولدین یازدهم دیماه ۱۳۸۴ به بالا
 جوانان متولدین یازدهم دیماه ۱۳۸۲ تا دهم دیماه ۱۳۸۴
 امید متولدین یازدهم دیماه ۱۳۸۰ تا دهم دیماه ۱۳۸۲
 بزرگسالان متولدین دهم دیماه ا ۳۸۰ به پایین

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *