صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازی‌های آسیایی هانگژو| صعود تاریخی تیم دوبل برادران عالمیان به نیمه نهایی با گذر از سامورایی‌ها

۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۶۸۰۴
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
تیم دو نفره برادران عالمیان با برتری مقابل تیم قدرتمند ژاپن ضمن صعود به نیمه نهایی بازی‌های آسیایی، اولین مدال دوبل تاریخ را برای ایران مسجل کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز؛ تیم دوبل تنیس روزی میز ایران متشکل از نوشاد عالمیان و نیما عالمیان، در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف ژاپن با ترکیب «میزوکی اویکاوا» و «سورا ماتسوشیما» رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مقتدرانه به برتری دست یافت تا ضمن صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

بعد از کسب مدال تاریخی برنز تیمی تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی، حالا باید نخستین مدال دوبل تنیس روی میز کشورمان را در بازی‌های آسیایی جشن بگیریم. نیما و نوشاد عالمیان، لحظاتی پیش در یک نمایش فوق العاده، اجازه نفس کشیدن به دو پینگ پنگ باز ژاپنی را ندادند و با برتری قاطع ۳ بر صفر راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

آنالیز دقیق حریف، از همان ابتدا برادران عالمیان را در مسیر پیروزی قرار داد تا آن‌ها موفق شدند در سه دست و با نتایج ۱۱ بر ۶، ۱۱ بر ۸ و ۱۱ بر ۵ تیم دوبل ژاپن متشکل از ماتسوشیتا و اویکاوا را شکست بدهند. با این برد ارزشمند مدال برنز تیم دوبل تنیس روی میز ایران برای نخستین بار در تاریخ قطعی شد و حالا این دو برادر برای صعود به فینال رقابت‌های دوبل مردان باید در مرحله نیمه نهایی و در جو وحشتناک ورزشگاه گونگشو با تیم دو نفره چین دیدار کنند.

تنیس روی میز ایران پیش از این توانسته بود پس از ۶۵ سال به مدال برنز تیمی بازی‌های آسیایی دست پیدا کند و با مسجل شدن مدال برنز دوبل، برادران عالمیان در تاریخ تنیس روی میز ایران ماندگار شدند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
مسعود روستایی
|
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
خاطرم هست اوایل انقلاب تیم دوم پینگ پنگ کره شمالی برای مسابقات دهه فجر به ایران آمده بود. بازی‌ها در سالن شهید عضدی مجموعه امجدیه که تنها امکان آنزمان بود برگزار شد . ایران خیلی حرفی برای گفتن نداشت حتی در مقابل جوانترین و مبتدی ترین بازیکن تیم مقابل . شاید هم آنروزها کسی این ورزش را ر سطح بین المللي باور نداشت و خیلی جدی نمی‌گرفت .آرزوی امثال من که این رشته مهیج ورزشی را انتخاب کرده بودیم ارتقاع سطح این ورزش بود که حرفی برای گفتن داشته باشد .طی سال‌های اخیر و در اوج آن امروز به لطف تلاش همه دست اندر کاران و زحمات فوق العاده اعضای تیم ملی و همه کسانی که پشت جبهه این دلاوران را آماده و حمایت کردند و نامشان را باید با طلا نوشت رویای چهل ساله من و دوستداران این ورزش واقعیت پیدا کرد. واقعا دست مریزاد .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *