صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۱۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در قزوین آزاد شدند

۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰:۳۴
کد خبر: ۴۷۳۶۷۸۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی ۱۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در شش ماه نخست سال جاری در قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان_ رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، نا‌آگاهی، مسایل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین بر این است که از همان روز اول زندانی شدن هر فرد برای آزادی او تلاش کند افزود: این مهم در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهاد‌های ارفاقی شرایط آزادی او را فراهم کند.

شعبانی ادامه داد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی و تحقق کاهش جمعیت کیفری در شش ماهه نخست سال جاری ۱۱۱ نفر از زندانیان مالی جرایم غیرعمد استان آزاد شده و به آغوش گرم خانوده و جامعه بازگشتند.

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده ۵۷۶ میلیارد ریال بوده که ۳۴۳ میلیارد ریال با ثبت اعسار، ۱۱۰ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۵۶ میلیارد ریال با پرداخت تسهیلات به زندانیان، ۴۴ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۱۹ میلیارد ریال نیز توسط خانواده مددجویان تامین شده است.

وی با بیان اینکه تلاش دستگاه قضایی استان فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است تاکید کرد: دستگاه قضایی از مددجویانی که در زندان به اصلاح اشتباهات خود بپردازند حمایت می‌کند.

شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: دیگر زندانیانی که دارای شرایط تعیین شده در قانون باشند، می‌توانند از طرح‌های جایگزین حبس از قبیل پابند الکترونیکی و نظام نیمه‌آزادی استفاده کرده و دوران حبس خود را در کنار خانواده سپری کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *