صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جادوگر شهر اوز تاثیرگذارترین فیلم تاریخ جهان است

۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۱۷
کد خبر: ۴۷۳۶۵۰
محققان دانشگاه تورین ایتالیا آمارهای خود را از طریق سایت‌های نظرسنجی فیلم به خصوص سایت IMDb به دست آوردند.

 به گزارش گروه فرهنگی ؛ محققان دانشگاه تورین ایتالیا آمار‌های خود را از طریق سایت‌های نظرسنجی فیلم به خصوص سایت IMDb به دست آوردند.

این بررسی نشان داد فیلم جادوگر شهر اوز بیشتر از بقیه فیلم‌ها احساسات مردم را برانگیخته است. بر اساس این گزارش فیلم‌های جنگ ستارگان و سایکو در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محققان ایتالیایی فیلم‌های زیر را جزء تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ جهان اعلام کردند:

جادوگر شهر اوز

جادوگر شهر آز فیلمی است به کارگردانی ویکتور فلمینگ که بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به نام جادوگر بی‌نظیر شهر آز ساخته شده است.

  دوروتی دخترک کوچکی است که همراه سگش توتو در کشتزاری در کانزاس زندگی می‌کند. روزی گردبادی می‌آید   و   دوروتی و سگش و خانه‌اش را با خود به آسمان می‌برد و در سرزمین آز پایین می‌آورد. در آز همه چیز زیبا و غریب است، با این حال دوروتی می‌خواهد هر جور شده به خانه‌اش برگردد. اما جادوگر بدجنس غرب که در پی انتقام مرگ جادوگر بدجنس شرق است، مشکلاتی را سر راه آن‌ها و جادوگر نیکوکار شمال به وجود می‌آورد. در نهایت دوروتی با ریختن یک سطل آب روی جادوگر بدجنس غرب موجب نابودی او می‌شود و جادوگر شهر آز نیز به عنوان جایزه آرزوی او و دوستانش را برآورده می‌کند.

 

 

جنگ‌های ستاره‌ای

  جنگ ستارگان یک فیلم فانتزی ماجراجویانه محصول سال ۱۹۷۷ میلادی است . این فیلم اولین فیلم از سری فیلم‌های جنگ ستارگان است؛ کارگردان و نویسنده فیلم نامه این فیلم، جورج لوکاس است.

دو ربات به دنبال اوبی وان کنوبی می‌گردند در این راه لوک اسکای واکر جوان برای کمک به آن‌ها سیاره محل سکونت خود را همراه با اوبی وان و هان سولو ترک می‌کند، تا برای نجات پرنسس لیا و کهکشان به سایر شورشیان بپیوندد ...

فیلم با حملهٔ ناوگان امپراطوری به یک کشتی سیاسی متعلق به جمهوری آلدران آغاز می‌شود و با ماجرای لوک اسکای‌واکر و ابی وان کنوبی از تاتویین تا یاوین ۴ به پایان می‌رسد.

 

روانی

فیلمی به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۶۰ کشور آمریکا. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت تاریخ سینما شناخته شده است.

مریون کرین مقدار زیادی پول از مردی که با رئیسش ارتباط کاری دارد سرقت می‌کند. سپس در میان راه وقتی که قصد دارد با دوست‌پسرش ملاقات کند در متلی قدیمی که توسط مردی عجیب به اسم نورمن بیتس  اداره می‌شود توقف می‌کند. وی در زیر دوش به قتل می‌رسد و خواهر، دوست‌پسرش و یک مأمور تحقیق خصوصی تلاش به پیدا کردن وی می‌کنند و چیزهای بیشتری در مورد نورمن بیتس برملا می‌شوند

 

کینگ کونگ

کینگ کونگ  نام غولی خیالی است که در فیلم‌های سینمایی و کمیک‌های زیادی از آن استفاده شده‌است. این شخصیت ابتدا در سال ۱۹۳۳ در فیلم کینگ کونگ ظاهر شد.

کینگ کونگ معمولاً گونه اش به گوریل عظیم مربوط می‌شود و داستانهایش در جزیره جمجمه اتفاق میفتدکینگ کونگ همچنین از معروفترین هیولاهای تاریخ سینما نیز به‌شمار میرود. در واقع این فیلم می‌تواند نشان دهنده ی عشق و احساسات حیوانات به انسان را نشان دهد بطوری‌که حیوانات قصد حفظ یا حتی آزار نرساندن به انسان را دارند که در این فیلم نشان می دهد که این خود بشر می‌باشد که دنیای خود را رو به مسیر نابودی هدایت می‌کند.

 

ادیسه فضایی

فیلمی آمریکایی-بریتانیایی در سبک علمی تخیلی به سال ۱۹۶۸ به کارگردانی  استنلی کوبریک است.

داستان این فیلم در رابطه با چند رویاروی میان بشر و یک مونولیت سیاه اسرارآمیز است که ظاهراً در تکامل انسان اثرگذار بوده و در سفر به سیاره مشتری، از سوی یکی از آن مونولیت‌ها سیگنالی نیز فرستاده می‌شود. از این فیلم مکرراً به عنوان یک اثر حماسی نام برده می‌شود.

 

کلان‌ شهر

فیلمی‌ صامت محصول ۱۹۲۷، از فریتز لانگ که در سبک علمی-تخیلی و به شیوه اکسپرسیونیسم آلمانی در دوره باثبات جمهوری وایمار ساخته شده‌است.

فیلم کلان‌شهر، یک شهر پادآرمانی در آینده را به ترسیم می‌کشد و از این چارچوب برای بازشکافی کشمکش‌های اجتماعی میان کارگران و کارفرمایان که به زعم مارکس و انگلس از کشمکش‌های سرشتین نظام سرمایه‌داری است بهره می‌گیرد.

متروپلیس داستان شهری است آینده‌وار در سال ۲۰۲۶ میلادی که در آن انسان‌ها به دو دسته «اندیشنده» و «کارگر» تقسیم شده‌اند و دسته نخست در آسمان‌خراش‌های مجلل بالای زمین و دسته دوم در دالان‌های کارخانه‌ای زیر زمین ساکنند.

 

تولد یک ملت 

فیلمی صامت در سبک درام به کارگردانی دیوید وارک گریفیث است که در سال ۱۹۱۵ منتشر شد. تولد یک ملت را به یکی از تأثیرگزارترین فیلم‌ها در صنعت تجاری فیلم تبدیل کرده‌است و اغلب در ردیف بزرگ‌ترین فیلم‌های آمریکایی قرار می‌گیرد.

زمان شروع داستان فیلم درست پیش از آغاز جنگ داخلی آمریکا است. دو جوان شمالی به نام های فیل و تاد استونمن به دیدن یکی از دوستان خود ، بن کامرون ، در کارولینای جنوبی می روند. فیل به مارگریت ، خواهر بن ، دل می بندد و بن نیز با دیدن عکسی ، شیفته الزی ، خواهر فیل می شود.  جنگ به یک باره بین شمال و جنوب آغاز می شود. با پایان جنگ استونمن ها و کامرون ها در دو جبهه مخالف قرار گرفته اند. مناطق جنگ زده در حال بازسازی است. در کارولینای جنوبی قانون گذاری به دست سیاه پوستان و فرصت طلبان سیاسی می افتد.
جنوبی ها و به ویژه کامرون ها از یاغی گری و وحشی گری سیاهان درعذابند. برای پایان دادن به این نابسامانی ها،گروهی ازسفیدپوستان جنوبی به رهبری بن کامرون سازمانی را به نام کوکلاکس کلان به وجود می آورند... سرانجام این سازمان صلح و عدالت را به سراسر جنوب باز می گرداند.

 

فرانکشتاین 

فیلمی در ژانر ترسناک به مدت ۷۱ دقیقه به کارگردانی جیمز ویل محصول سال ۱۹۳۱ کشور ایالات متحده آمریکا است.

دانشمند جوانی به نام «دکتر هنری فرانکنستاین» (کلایو) مشغول آزمایش‌هایی برای حیات بخشیدن به مردگان است. او تحقیقاتش را با استفاده از اجسادی که با کمک دستیار گوژپشتش، «فریتس»از گورستان‌ها می‌رباید، به انجام می‌رساند.

 

 

سفیدبرفی و هفت کوتوله

یک پویانمایی آمریکایی است که در سال ۱۹۳۷ به کارگردانی دیوید هند و بر اساس افسانه متل آلمانی سفیدبرفی اثر برادران گریم ساخته شده است. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، برترین فیلم جهان در سبک پویانمایی (انیمیشن) است. سفیدبرفی و هفت کوتوله اولین انیمیشن طولانی از مجموعه انیمیشن‌های کلاسیک والت دیزنی است.

 

 

 

کازابلانکا

فیلمی رمانتیک از سینمای آمریکا است که بر مبنای نمایش‌نامه‌ای بر روی صحنه نرفته از مورای بورنت و جان آلیسون به نام همه به کافه ریک می‌آیند و با کارگردانی مایکل کورتیز در سال ۱۹۴۲ تولید شده‌است.

کازابلانکا ماجرای عاشقانه‌ای را در گیرودار جنگ دوم جهانی و دربارهٔ بحران پناهجویان به تصویر می‌کشد و در یک کلام، داستان مردی است که میان «عشق و انسان خوب بودن» در حال در هم شکستن است. او باید بین «عشق به زن مورد علاقه‌اش» و «کمک به فرار مبارز چکی از دست حاکمیت وابسته به فرانسه ویشی در جهت مبارزه با نازی‌ها» تنها یکی را انتخاب کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *