صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سردار حاجی‌زاده: ایران در حوزه پهپاد در سطح جهانی قرار گرفته است

۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۷۳۶۲۶۹
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که ایران در حوزه پهپاد در سطح جهانی صاحب سبک شده است.

خبرگزاری میزان - سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از مستند پرچمدار در حوزه هنری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ ما جنگ با عراق نبود بلکه جنگ تحمیلی با ایرانی بود که از انقلاب خود ۱۹ ماه فاصله گرفته و مقابل ابرقدرت غرب و شرق و کشور‌های اروپایی ایستادگی کرده بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حدود ۳۰ کشور در مقابل ما ایستادند تا این نظام را نابود و ایران را تجزیه کنند، ولی به لطف الهی و ایستادگی ملت نه تنها بر ماشین جنگی آن‌ها غلبه کردیم بلکه یک متر مربع از سرزمین را از دست ندادیم و اراده خود را برآن‌ها تحمیل کردیم.

سردار حاجی‌زاده ضمن تاکید بر این موضوع که امروز جمهوری اسلامی از قدرت منطقه‌ای عبور کرده است، مستند پرچمدار را گویای تلاش و زحمات ۴۰ ساله سربازان گمنام ایران در عرصه‌های نظامی و علم و فناوری دانست.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه پهپاد در سطح جهانی قرار گرفته و صاحب سبک در حوزه تکنیک و تاکتیک شده است، افزود: مستند پرچمدار تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های کشور به واسطه دوران دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از زحمات کارگردان و عوامل و تلاشگران گمنام سازنده «مستند»، گفت: این عزیزان کسانی هستند که نه امام (ره) را دیدند، نه انقلاب و جنگ را، اما با چشم دل همه چیز را درک کردند.

سردار حاجی‌زاده، تاکید کرد: در این مستند خواهید دید که ما در کجا قرار داشتیم. ما تا عمق چند کیلومتری قادر به شناسایی نبودیم، اما امروز محدودیتی نداریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، تصریح کرد: امروز از پهپاد‌ها فقط برای ماموریت شناسایی، مراقبت، رزمی و پدافندی استفاده نمی‌کنیم بلکه برای ده‌ها ماموریت می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم. علاوه بر حوزه غیرنظامی از سر ریز تکنیکی و فنی، در حوزه ماموریتی هم از این ابزار استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *