صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آئین تودیع و معارفه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان دشتستان و رئیس دادگاه بخش سعدآباد برگزار شد

۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴:۱۰
کد خبر: ۴۷۳۶۲۳۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان قضایی استان بوشهر دادستان و رئیس دادگستری شهرستان دشتستان و رئیس دادگاه بخش سعدآباد این استان معرفی شدند.

خبرگزاری میزان_ مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تودیع و معارفه رئیس و دادستان دادگستری شهرستان دشتستان و رئیس دادگاه بخش سعدآباد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جابجایی پست‌ها یک امر طبیعی است که در همین راستا تغییراتی در پست‌ها در سطح استان انجام داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت همکاران استفاده کنیم.

وی اولین اولویت کاری مسئولان قضایی را مردم‌داری بر شمرد و تصریح کرد: با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ما هر چه داریم از همین مردم است بنابراین باید همه مسئولین قضایی استان مردم‌داری و حل مشکلات مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند.

مهر انگیز با اشاره به اینکه نباید حجابی بین مردم و مسئولین باشد گفت: چنانچه مسئولین قضایی استان اعم از دادستان و رئیس دادگستری پشت درب‌های بسته بنشینند و مردم و همکاران اداری و قضایی و ضابطین برای حل مشکلاتشان نتوانند مسئول قضایی را ببینند به هیچ عنوان برای من قابل قبول نیست و مردم بدون دردسر باید به ما مراجعه کنند.

وی افزود: دادستان باید از تمام اتفاقات در حوزه خود مطلع باشد و در هر زمان در دسترس باشد و قاضی نیز باید صبور باشد و با حوصله به گفته‌های مراجعان گوش دهد.

رئیس کل دادگستری بوشهر با اشاره به اطاله دادرسی‌ها و با تاکید بر اینکه هرچه سریعتر و با دقت بیشتر باید به تمامی پرونده‌ها رسیدگی شود گفت: آمار تعداد پرونده‌های مسن در شهرستان دشتستان بالاست که  از مسئولین قضایی جدید می‌خواهم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند این پرونده‌ها را به نتیجه برسانند.

وی افزود: از مسئولین قضایی جدید انتظار می‌رود به حقوق عامه مردم با جدیت رسیدگی کنید و هرکجا احساس کردید به حقوق مردم ظلمی شده به عنوان رئیس دادگستری و دادستان باید سریعا ورود پیدا کنید.

مهر انگیز در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مبارزه با فساد از مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خواست بحث پیشگیری را با جدیت دنبال کند.  

وی افزود: نمی‌شود مردم به دستگاه قضایی مراجعه کنند و خدای ناکرده حرف و حدیثی هرچند محدود باشد که به اسم همه پرسنل نوشته شود و تقاضا دارم در امر مبارزه با فساد با هیچکس با اغماض برخورد نشود.

رئیس کل دادگستری بوشهر به موضوع کاهش جمعیت کیفری اشاره داشت و گفت: از قضات انتظار دارم از زندان به عنوان آخرین حربه استفاده کنند و زندان‌ها را از نزدیک بازدید کنند اگر مشاهده می‌کنیم شخصی به زندان افتاده و همسر و فرزندانش رها شده‌اند انتظار می‌رود قاضی به جای جریمه و حبس در صورت صلاح دید از ظرفیت‌های مجازات جایگزین حبس استفاده کند..

درپایان این آیین از خدمات حسین عزمی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان دشتستان تجلیل و محمودشاه صادقی نیز به عنوان رئیس دادگستری جدید این شهرستان معرفی شد.

گفتنی است در این مراسم ضمن معرفی عباس رستگار به عنوان دادستان دادگستری جدید شهرستان دشتستان از زحمات یاسر حیدری دادستان پیشین این شهرستان تجلیل شد.

همچنین از زحمت‌های چهارساله رئیس دادگاه بخش سعدآباد حجت الاسلام و المسلمین جمال مهدوی نسب نیز در این مراسم قدردانی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *