صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر

۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۶۱۲۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
سازمان هواشناسی نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دنبال رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه موجب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خواهد شد.

این سامانه روز چهارشنبه مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم برپا کردن چادر‌های مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری به ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه کرده است.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف از دیگر مواردی است که باید در این شرایط جوی به آن‌ها توجه کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *