صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بایدن: از اصلاح سازمان ملل و خروج از بن بست حمایت می‌کنیم

۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱:۵۴
کد خبر: ۴۷۳۵۰۸۳
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که هیچ کشوری به تنهایی قادر به رویارویی با چالش‌های جهانی نیست.

خبرگزاری میزان - «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی با طرح ادعایی مضحک بی اشاره به جنایت‌های این کشور در نقاط مختلف جهان مدعی شد: ما به دنبال جهانی امن و مرفه برای همه مردم هستیم!

وی افزود: اگر اجازه تقسیم اوکراین را بدهیم، هیچ کشور امنی وجود نخواهد داشت؛ ما به دنبال جهانی امن‌تر و مرفه‌تر برای همه مردم هستیم.

بایدن با ادعای اینکه برای جلوگیری از هر متجاوز دیگر فردا باید امروز با روسیه مقابله کرد، افزود: ما با شرکای خود به ایستادن در کنار اوکراین و دفاع از حاکمیت آن ادامه خواهیم داد؛ هیچ کشوری به تنهایی قادر به رویارویی با چالش‌های جهانی نیست و آینده آمریکا با آینده جهان مرتبط است؛ بیش از یک میلیارد نفر نمی‌توانند در چرخه گرسنگی و فقر بمانند.

وی گفت: از اصلاح سازمان ملل و خروج از بن بست حمایت می‌کنیم؛ ما یک سری رایزنی برای گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضای دائم آن انجام دادیم و به این کار ادامه خواهیم داد؛ ما به دنبال تقویت سیاست‌ها خواهیم بود تا فناوری‌های هوش مصنوعی ایمن باشند.

رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل همچنین مدعی شد: ما متعهد هستیم که ایران هیچگونه سلاح هسته‌ای نداشته باشد؛ ما به تلاش برای کاهش خطرات سلاح‌های کشتار جمعی ادامه خواهیم داد و روسیه در حال تضعیف توافقات در مورد عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی است؛ روسیه مسئولیت جنگ در اوکراین را بر عهده دارد و قادر به پایان دادن به آن است.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ما با شرکای خود برای مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *