صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تعداد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا از ۵۰۰ مورد عبور کرد

۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۳۴۸۸۴
آمریکا در سال‌های اخیر شاهد افزایش شدید تیراندازی‌ها، به‌ویژه تیراندازی‌های جمعی بوده است.

خبرگزاری میزان - داده‌ها نشان می‌دهد که آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۳ شاهد بیش از ۵۰۰ تیراندازی جمعی بوده است. این سومین سال متوالی است که این کشور قبل از اکتبر به یک رکورد تیره و تار جدیدی رسیده است.

بر اساس داده‌های آرشیو خشونت مسلحانه آمریکا، زمانی که تیراندازی شنبه شب در دنور انجام شد، تعداد تیراندازی‌های جمعبی به بیش از ۵۰۰ مورد رسید. در پی این تیراندازی پنج نفر زخمی شدند.

افزایش خشونت با اسلحه بخشی از یک روند وحشتناک در آمریکا است. به گفته یک گروه تحقیقاتی، آمریکا تا پنج سال قبل هیچگاه شاهد بیش از ۵۰۰ تیراندازی جمعی در طول حتی یک سال هم نبوده است.

مرگبارترین تیراندازی جمعی امسال حادثه «مونتری پارک» در ایالت کالیفرنیا در ژانویه بود که در آن مردی مسلح ۷۲ ساله ۱۱ نفر را کشته و ۹ نفر را زخمی کرد.

در موردی دیگر، تیراندازی در یک جشن تولد در شهر ددویل ایالت آلاباما نیز این کشور را در شوک فرو برد. در این حادثه چهار جوان کشته و ۳۲ نفر زخمی شدند. این حادثه از نظر تعداد قربانیان، رکورد سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

آرشیو خشونت اسلحه، سازمان مستقلی که داده‌های مربوط به تیراندازی‌ها در آمریکا را جمع‌آوری می‌کند، تیراندازی جمعی را به‌عنوان حادثه تیراندازی تعریف می‌کند که در آن چهار نفر یا بیشتر به استثنای فرد تیرانداز مورد اصابت گلوله قرار گرفته یا کشته شوند.

ماه گذشته، مردی مسلح در یک کافی شاپ در منطقه ترابوکو کانیون در اورنج کانتی ایالت کالیفرنیا تیراندازی کرده و سه نفر را کشت و شش نفر را زخمی کرد. خود فرد تیرانداز نیز از سوی پلیس هدف قرار گرفت.

در حادثه‌ای دیگر، هشت نفر در جریان تیراندازی در اوایل ماه ژانویه در «سیدار سیتی» در ایالت یوتا کشته شدند. در این حادثه فرد تیرانداز همسر، پنج فرزند و مادر همسرش را به قتل رسانده و سپس خودکشی کرد.

تیراندازی در مدارس آمریکا نیز در حال افزایش است. اگر جریان فعلی همانطور که انتظار می‌رود ادامه یابد، رکورد جدید ثبت خواهد شد. تاکنون ۲۳۶ حادثه تیراندازی در مدارس آمریکا ثبت شده است.

مرگبارترین تیراندازی در مدارس آمریکا امسال شش کشته و شش زخمی در ماه مارس برجای گذاشت.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده، به ازای هر ۱۰۰ آمریکایی، حدود ۱۲۰ اسلحه وجود دارد. 

مردم هیچ کشور دیگری به این میزان سلاح گرم در اختیار ندارند. حدود ۴۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی در خانواده‌ای با اسلحه زندگی می‌کنند.

طبق نظرسنجی گالوپ در نوامبر ۲۰۲۰، حدود یک سوم آمریکایی‌ها شخصا مالک سلاح گرم هستند. یک سوم از بزرگسالان آمریکا معتقدند که اگر افراد بیشتری اسلحه داشته باشند، جرم کمتری رخ می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *