صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

نماینده مجلس: در مناقشه قفقاز آمریکا به دنبال ایجاد درگیری بین ایران و کشورهای منطقه است

۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۳۴۸۷۱
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
یک نماینده مجلس مناقشه قفقاز را تلاش آمریکا برای ایجاد درگیری بین ایران و دیگر کشور‌های منطقه دانست و تأکید کرد: ایران باید از موضع برتر وارد شود و هرگز اجازه ندهد مرز زمینی ما با ارمنستان از بین برود.

خبرگزاری میزان - جمهوری آذربایجان در هفته‌های اخیر تحرکات نظامی جدیدی در مرز با ارمنستان انجام داده، به باور کارشناسان تصرف کامل قره‌باغ و ایجاد کریدور جعلی زنگزور و اشغال جنوب ارمنستان اهداف جمهوری آذربایجان از این تهاجمات است.

در این رابطه ابراهیم نجفی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی به دنبال مسدود کردن راه دسترسی ایران به اروپا هستند و می‌خواهند مرز ارمنستان و ایران را از بین ببرند گفت: ترکیه با شیطنت تلاش می‌کند تنگه زنگزور را به دست بیاورد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورت وقوع این اتفاق راه اتصال کشورمان با ارمنستان کاملا از بین می‌رود و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده مرز زمینی با ارمنستان خط قرمز ماست.

وی ضمن انتقاد از برخی تحرکات ترکیه در منطقه که بر خلاف معاهدات نظامی است ادامه داد: ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی کاملا با هم هماهنگ هستند و هدف آن‌ها بستن راه‌های ارتباطی ایران با سایر کشورهاست.

نجفی افزود: در مناقشه قفقاز آمریکا به ایجاد درگیری بین ایران و دیگر کشور‌هاست تا بتواند به اهداف خود برسد، لازم است ایران از موضع برتر وارد شود و هرگز اجازه ندهد مرز زمینی با ارمنستان از بین برود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *