صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون اول قوه قضاییه: مرکز و کانون وکلا نمی‌تواند به عنوان کسب و کار همانند یک بنگاه کسب و کار تلقی شود

۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۴۱۷۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون اول قوه قضاییه بر استقلال نهاد وکالت تاکید کرد و گفت: مرکز و کانون وکلا نمی‌تواند به عنوان کسب و کار همانند یک بنگاه کسب و کار تلقی شود.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در نشست هم‌اندیشی با موضوع فعالیت‌های معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اظهار کرد: معاونت حقوقی با تعامل مستمر با مرکز و کانون وکلا رویکرد حمایتی نسبت به این مجموعه‌ها به عنوان نهاد مدنی مستقل داشته باشد به طوری که آن‌ها باور کنند که می‌خواهید به سلامت و استقلال این نهاد مدنی کمک کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق افزود: رویکرد قوه قضاییه تقویت جایگاه کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه به عنوان نهاد‌های مدنی و مستقل است و تقویت نهاد وکالت در واقع تقویت حقوق عموم مردم و تضمین کننده سلامت دادرسی است. 

وی افزود: اساساً کانون وکلا یک نهاد پیوسته با جامعه قضایی است و نمی‌تواند به عنوان کسب و کار همانند یک بنگاه کسب و کار تلقی شود و در موضوعات مربوط به وکالت حتماً بایستی دیدگاه قوه قضاییه اخذ شود و در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی پیگیری گردد.

استقلال نهاد وکالت به معنی نفی نظارت قانونی نیست

وی افزود: استقلال نهاد وکالت به معنی نفی نظارت قانونی نیست، ولی نظارت نباید به معنای مچ‌گیری تفسیر شود و بسیاری از مشکلات در حوزه وکالت، با تعامل با کانون‌های وکلا و مرکز وکلا توسط خود این دو نهاد رفع می‌شود.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *