صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عضو شورای شهر آباده طشک: بدون ورود قوه قضاییه مشکل اسناد مالکیت آباده طشک حل نمی‌شد

۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۴۱۲۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک با بیان اینکه اگر ورود رئیس قوه قضاییه نبود تا ۴۰ سال دیگر نیز مشکل اسناد مالکیت آباده طشک حل نمی‌شد، گفت: شور و شعف خاصی در مردم ایجاد شد و شهروندان از برکات انقلاب و خدمات مسئولان خوشحال شدند.

عبدالمطلب دیبا در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رفع مشکل صدور اسناد مالکیت بافت مسکونی شهر آباده طشک بعد از ۴۰ سال، اظهار کرد: این شهر جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر دارد که در زمان حکومت پهلوی، به نام افخم حکمت یکی از مالکان بزرگ سند خورده بود و مردم از آن زمان تاکنون موفق نشده بودند، اسناد ملکی زمین‌های خود را بگیرند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، مسئولان بومی و محلی اعم از شوراها، انجمن‌ها، بخشداران، نمایندگان مجلس و حتی استانداری با وجود همه تلاش‌ها، تاکنون موفق به صدور اسناد ملکی شهر به نام مردم نشده بودند.

عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک عنوان کرد: نهایتاً این مشکل مردم توسط اعضای شورای شهر، نماینده مجلس و استاندار فارس پیگیری و به قوه قضاییه ارجاع شد، رئیس دادگستری استان فارس، این مطالبه بحق مردمی را از طریق رئیس دستگاه قضا پیگیری کرد و خوشبختانه جزو مصوبات سفر حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای به استان فارس قرار گرفت.

دیبا افزود: رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود به فارس، دستور دادند به‌طور ویژه و با رای قاضی دادگاه آباده طشک و دادگاه تجدید نظر استان فارس، اسناد ملکی طی ۲ ماه به نام مردم صادر شود.

وی یادآور شد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده در اداره ثبت اسناد شهر آباده طشک تشکیل شده و بیش از هزار و ۶۰۰ سند صادر شده و تا یک ماه آینده ۵ هزار سند به نام مردم صادر خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک با اشاره به مشکلاتی که‌عدم صدور اسناد مالکیت برای مردم این منطقه ایجاد کرده بود، گفت: تخلفات ملکی در شهر زیاد شده بود و همچنین مردم نمی‌توانستند از تسهیلات مسکن و احداث ساختمان و یا ضمانت بانکی استفاده کنند.

دیبا تاکید کرد: با دستور رئیس قوه قضاییه برای صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی، شور و شعف خاصی در مردم ایجاد شد و شهروندان از برکات انقلاب و خدمات مسئولان خوشحال شدند و رضایت خود را در محافل مردمی و رسانه‌ای اعلام می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک در عین حال گفت: اگر ورود رئیس قوه قضاییه نبود تا ۴۰ سال دیگر نیز این مشکل حل نمی‌شد.

وی افزود: به عنوان نماینده شورای شهر از رئیس قوه قضاییه، مسئولان قضایی استان و استاندار و همه دست اندرکاران که در این قضیه کمک کردند و باعث شدند ظرف ۲ ماه اسناد ملکی دست مردم برسد، تشکر ویژه می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *