صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شورای حکام موضوع راستی‌آزمایی و نظارت در ایران را بررسی می‌کند

۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۷۳۴۰۵۶
نماینده روسیه در وین شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست جاری خود موضوع راستی‌آزمایی و نظارت در ایران را بررسی می‌کند.

خبرگزاری میزان - میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین، می‌گوید: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی مسائل ایمنی هسته‌ای و تشعشعی، امنیت هسته‌ای، فعالیت‌های آژانس مرتبط با علم، فناوری و کاربرد‌های هسته‌ای را به پایان رسانده است.

به گفته وی، اکنون شورای حکام در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به سمت بررسی موضوع راستی‌آزمایی و نظارت در ایران می‌رود.

اولیانوف اخیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفته بود که در مورد چشم انداز بررسی ۲ گزارش مدیرکل آژانس در مورد ایران توسط شورای حکام آژانس، امیدوارم کشور‌های غربی از اقدام‌های تحریک‌آمیز خودداری کنند؛ تجربه نشان می‌دهد که تلاش برای تصویب قطعنامه‌های ضدایرانی در شورای حکام هیچ‌گاه معنای عملی نداشته و نخواهد داشت؛ آن‌ها فقط اقدام‌های متقابل سخت از سوی تهران را تضمین می‌کنند.

نماینده روسیه در بخشی دیگر اظهار کرد: من فکر می‌کنم دلایل متعددی برای این باور که جلسه سپتامبر شورای حکام بدون قطعنامه برگزار می‌شود، وجود دارند، اما بی تردید درباره موضوع ایران اظهاراتی خواهد شد؛ می‌توانیم انتظار بیانیه‌ای از سوی آمریکا و همچنین مداخلات جمعی از تروئیکای اروپایی و اتحادیه اروپا را داشته باشیم؛ ممکن است فرمت‌های دیگری نیز وجود داشته باشد. 


 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *