صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

چرخابی: امسال تشنج در لیگ برتر فوتبال کمتر شده/ بازی با تیم‌های درجه ۲ و ۳ چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند

۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۳۹۹۴
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال گفت: اگر بازیکنان تمرکزشان را روی فوتبال بگذارند، به طور حتم تیم‌شان نتیجه خواهد گرفت.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با میزان، درباره کیفیت بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: امسال تشنج و درگیری روی نیمکت و داخل زمین کمتر شده است. بازیکنان هر چه بیشتر به فکر فوتبال بازی کردن باشند، بالطبع عملکرد بهتری خواهند داشت. اکثر تیم‌ها از لحاظ سرعت بازی پیشرفت قابل توجهی نسبت به سال پیش داشتند و این سرعت به ارائه بازیِ بهتر کمک می‌کند. برگزاری مسابقاتی با نام لیگ برتر بدین گونه است که باید تیم‌های حاضر در این پیکار‌ها هر سال در مسائل تاکتیکی و فنی پیشرفت داشته باشند که اکثر تیم‌ها در حال سازندگی هستند.

وی در مورد عملکرد تیم فوتبال سپاهان در ۴ هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر بیان کرد: این فصل سپاهان بازیکنان خوب زیادی در خطوط مختلف جذب کرد. سال قبل شهریار مغانلو که یک تمام کننده بود را در تیمش حفظ کرد. رضا اسدی که گلزن دوم لیگ بود را از تراکتور و رضا شکاری را هم از گل‌گهر به خدمت گرفت. در خط حمله سپاهان یک تیم قدرتمند است، اما هنوز نتوانسته ضعف عمق دفاع خودش را برطرف کند و در دیدار با پیکان و استقلال ضعف‌هایش مشهود بود.

*دلیل کسر ۴ امتیاز از سپاهان چه بوده است؟

چرخابی در مورد کسر ۴ امتیاز از تیم فوتبال سپاهان به دلیل عدم رعایت قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری گفت: من تعصب خاصی به تیمی ندارم، اما به نحوه اجرای درست این قانون گلایه‌مندم. کسانی که قانون سقف بودجه را وضع کردند، قوانین فیفا و یوفا را دیده‌اند و یک قانون من‌درآوری را اجرا می‌کنند. در صورتی که قانون فوتبال اروپا روی درآمدزایی و خرج کردن پول باشگاه‌ها، حساس است. کدام باشگاه ایرانی درآمدزایی دارد که پولش را خرج کند؟ آیا همه باشگاه‌ها قانون سقف بودجه را رعایت می‌کنند؟ چرا باید ۴ امتیاز از سپاهان کسر شود و دلیل کسر ۴ امتیاز چه بوده است؟

*پرسپولیس هنوز یک گلزن ششدانگ ندارد

کارشناس فوتبال در خصوص بزرگترین ایراد تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سبک و تفکرات یحیی گل‌محمدی بازی با حوصله، حفظ توپ و فوتبال روی زمین است. پرسپولیس تا حدود زیادی ترکیب سال قبل خودش را حفظ کرد، اما در خط حمله هنوز یک گلزن ششدانگ ندارد. به خاطر همین است که هافبک‌ها و مدافعانش گل‌های اکثر بازی‌ها را به ثمر می‌رسانند.

پیشکسوت فوتبال درباره شرایط تیم استقلال در این فصل لیگ برتر تصریح کرد: سرمربی استقلال مرتب از کمبود بازیکن صحبت می‌کند، اما با این شرایط مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و هواداران باید با هم متحد شوند تا تیم راه خودش را پیدا کند. همیشه تفرقه باعث عدم نتیجه‌گیری می‌شود.

*ایران نمی‌تواند با بازی‌ مقابل بلغارستان و آنگولا محک خوبی بخورد

چرخابی در پاسخ به این سوال که آیا تیم فوتبال تراکتور شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، تاکید کرد: تراکتور را در قالب یک تیم قهرمان نمی‌بینم، چون هنوز بازیکنان این تیم مشکلات هماهنگی دارند. ضمناً بستن تیم با برترین نفرات تضمین کننده قهرمانی نیست.

وی در خصوص برگزاری بازی‌های تدارکاتی و آماده‌سازی برای تیم ملی فوتبال ایران، گفت: قطعاً تیم ملی ایران نمی‌تواند با بازی‌ مقابل بلغارستان و آنگولا محک خوبی بخورد و نقاط ضعف خودش را پیدا کند. مسابقه دوستانه با تیم‌های درجه ۲-۳ آسیا، اروپا و آفریقا چیزی به تیم ملی اضافه نمی‌کند. در سال‌های اخیر تیم ملی ایران بازی دوستانه‌ای با تیم‌های قوی و درجه یک دنیا برگزار نکرده است که یک نقطه ضعف بزرک است.

*تیم ملی فوتبال مقابل مدعیان اصلی آسیا با مشکل مواجه خواهد شد

کارشناس فوتبال درباره شانس ایران برای کسب نتیجه خوب در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: اگر ایران بخواهد قهرمان آسیا شود باید از سد چند تیم قدرتمند عبور کند. ژاپن که مدت‌هاست پا را فراتر از قاره آسیا گذاشته و اگر تیم ملی ایران در جام ملت‌ها به این تیم برخورد کند، شانس کمی برای برتری دارد. تیم‌های کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا نیز تیم‌های بزرگی هستند و تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل این کشور‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *